۶ راه کاهش وزن که باید از خانم‌های فرانسوی یاد بگیریم

مهرناز زاوه
خیلی‌ها فکر می‌کنند لاغر بودن خصلت فرانسوی‌ها است. اما خانم‌های فرانسوی به لحاظ بیولوژیکی هیچ فرقی با ما ندارند. پس راز لاغر ماندن آنها در چیست؟

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که خانم‌های فرانسوی هر روز صبح به کافه می‌روند، کروسانت و کاپوچینو می‌خورند و وقتی به خانه بر‌می‌گردند، یک بشقاب بزرگ استیک روی میز انتظارشان را می‌کشد. اما اگر اینطور باشد، این خانم‌ها چطور همیشه لاغر می‌مانند؟ خیلی‌ها فکر می‌کنند لاغر بودن خصلت فرانسوی‌ها است. اما خانم‌های فرانسوی به لحاظ بیولوژیکی هیچ فرقی با ما ندارند. پس راز لاغر ماندن آنها در چیست؟ کنترل استرس و مدیریت خواب، تنظیم رژیم غذایی و ورزش منظم است که خانم‌های فرانسوی را لاغر نگه می‌دارد. در ادامه، والری ارسونی، بنیانگذار برنامه کاهش وزن «لت بوت کمپ» نکاتی را در راستای کاهش وزن سریع مطرح می‌کند.
زیاد به تناسب اندام‌تان فکر نکنید
خانم‌های فرانسوی، تناسب اندام را دور از ذهن نمی‌دانند. کاهش وزن تنها بخشی از زندگی روزمره آنها را شکل می‌دهد. ارسونی، تمرینات ۲۵ ساعته را بهترین راهکار موجود برای تناسب اندام می‌داند. این تمرینات طوری طراحی شده‌اند که می‌توانید حین انجامشان به سایر امور خود نیز مشغول باشید. چمباتمه زدن هنگام ادرار کردن، عضلات شکم را به طور مداوم منقبض می‌کند. انجام ۵۰ پرش کوتاه قبل از وعده صبحانه و پیاده روی تا محل ملاقات با دوستان نیز موثر است. تمرینات این چنینی میزان جنب و جوش شما را افزایش می‌دهند تا بتوانید ۴۰۰ کالری بیشتر در روز بسوزانید. با این کار، دیگر نیازی نیست برای باشگاه رفتن پول خرج کنید.
به لقمه‌هایتان توجه کنید
به گفته ارسونی، لقمه غذای آمریکایی‌ها تقریبا دو برابر لقمه فرانسوی‌ها است. بسیاری از خانم‌های فرانسوی پس از نقل مکان به آمریکا افزایش وزن پیدا می‌کنند. شما می‌توانید از دستورالعمل‌های موجود برای تنظیم لقمه‌های غذایتان استفاده کنید. خانم‌های فرانسوی هیچ محدودیتی در خوردن غذا ندارند، بلکه صرفا وعده‌های غذایی کوچک‌تری را انتخاب می‌کنند.
به بار گلایسمی (GL) غذا توجه کنید
وقتی یک رژیم غذایی فرانسوی را بررسی می‌کنید، می‌بینید که اکثر غذاهای محبوب قند کمی دارند. بار گلایسمی (GL) معیاری است که برای اندازه‌گیری تاثیر یک ماده غذایی بر قند خون به کار گرفته می‌شود. غذاهایی که GL پایین‌تری دارند، آب و فیبر بیشتری دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. خانم‌های فرانسوی صبح خود را با خوردن پن کیک گندم سیاه با مربای توت فرنگی یا میوه و ماست آغاز می‌کنند. سپس برای ناهار، سالاد تره فرنگی، ماهی کبابی یا گوشت می‌خورند. کمی سیب زمینی سرخ کرده هم بد نیست. املت تره فرنگی و سالاد را نیز معمولا برای وعده شام در نظر می‌گیرند و پس از شام از گلابی به عنوان دسر استفاده می‌کنند.
به مکمل‌ها وابسته نشوید
آن بازارهای زیبایی که در عکس‌ها از فرانسه می‌بینید، فقط برای تماشا نیستند. آنها فروشگاه‌هایی هستند که مواد غذایی سالم عرضه می‌کنند. خانم‌های فرانسوی اعتقادی به مصرف قرص و مکمل‌های غذایی ندارند. در عوض، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از غذاهای کامل تامین می‌کنند.
کار را پس از ساعت اداری تعطیل کنید
در فرانسه، وقتی از محل کار بیرون می‌روید، دیگر نباید کارتان را در خانه ادامه دهید. انجام امور کاری دفتر در منزل باعث افزایش استرس شده و سطح کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد. بالا رفتن سطح کورتیزول در بدن به ذخیره چربی‌ها در اطراف شکم منجر خواهد شد. شما می‌توانید با کنار گذاشتن کار پس از اتمام ساعت اداری راحت‌تر از شر چربی‌های اضافی خلاص شوید.
بدون حواس‌پرتی بخوابید
آمریکایی‌ها بیشتر از فرانسوی‌ها به دستگاه‌های الکترونیکی خود وابسته هستند. آنها معمولا با در دست داشتن تلفن همراه خود به تختخواب می‌روند و هر از گاهی که بیدار می‌شوند، معمولا تلفن همراه خود را چک می‌کنند. این کار به شکل‌گیری الگوهای اختلال خواب منجر شده و فعالیت‌های شما را در روز بعد تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر، خانم‌های فرانسوی مشکلی با خاموش کردن تلفن همراهشان ندارند و معمولا آن را در اتاق دیگری به شارژ می‌زنند.
منبع: shape

بهترین معیار اندازه‌گیری میزان غذای مصرفی برای تناسب اندام، دستان شماست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ