بعد از خواندن این مطلب حسابی گریه کنید!

پانته آ توتونپیان
گریه کردن تمرین خوبی برای کمک به حفظ عملکرد مطلوب بدن است و رفتاری ضروری در زمان های اضطراب، افسردگی یا قرار گرفتن در شرایط خاص محسوب می شود

گریه کردن باعث ترشح دو هورمون می شود که مانند یک داروی آرام بخش طبیعی عمل می کند و درد را تسکین می دهد. اشک ها نیز به بدن کمک می کنند تا مواد سمی جمع شده به دلیل استرس را دفع کند.

تا مدت ها پیش گریه کردن مهم ترین واکنش افراد ضعیف شناخته می شد و باور بسیاری افراد این بود که بعضی به دلیل عدم توانایی در حل مشکلات و برای جلب محبت و شفقت دیگران اشک می ریزند.
 اما در واقع زمانی که ناراحت هستیم یا احساس ترس و نگرانی داریم، بدن موادی آزاد می کند که نقش یک آرام بخش طبیعی را دارند و کمک می کنند تا به تدریج تسکین بیابیم. اشک ها هورمون های اوپیاسه و اوسیتوسین را ترشح می کنند که توانایی تسکین ناراحتی ها را دارند. این ترکیبات مانند داروهای آرام بخش طبیعی عمل می کنند که احساس راحتی و تا حدی رفع نگرانی را به همراه دارند.
به طور خلاصه باید گفت که گریه کردن تمرین خوبی برای کمک به حفظ عملکرد مطلوب بدن است و رفتاری ضروری در زمان های اضطراب، افسردگی یا قرار گرفتن در شرایط خاص محسوب می شود. به همین دلیل است که بعد از گریه کردن احساس آرامش ایجاد می شود.
اشک ها همچنین می توانند نشان دهنده شادی و هیجان باشند اما معمولا در شرایط ناراحتی ظاهر می شوند. گرچه شاید گریه کردن بزرگترین سمبل غم و اندوه باشد اما تاثیرات مثبتی بر سلامتی دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید.
مفید برای بینایی
اشک ها مانع از خشکی اجزای مخاطی چشم ها می شوند و رطوبت کافی را تامین می کنند که برای حفظ سلامت بینایی ضروری است. به علاوه، متخصصان به این نتیجه رسیده اند که عدم توانایی گریه کردن می تواند باعث ضعف شدید قدرت بینایی شود.

از بین بردن بعضی از باکتری ها
قطرات اشک می توانند بعضی از باکتری ها را در عرض چند دقیقه نابود کنند زیرا حاوی مایه سیالی به نام لیزوزیم هستند که قدرت محافظت در برابر بعضی میکروب ها به خصوص عوامل بیماری زا سرماخوردگی را دارند.

دفع مواد سمی
زمانی که تحت تاثیر هیجانات شدید هستیم و شدت گریه آنقدر زیاد است

که نمی توان آن را کنترل کرد، در واقع درمان خوبی در بدن ایجاد شده زیرا مواد سمی که به خاطر استرس در بدن جمع شده است دفع می شود.

کاهش استرس
مایعی که از چشم ها جاری می شود بسیار شبیه عرق است. این مواد خاصیتی دارند که سطح بالای استرس را کاهش می دهند.

بهبود حالت روحی
زمانی که گریه می کنیم، مقدار زیادی منگنز از بدن دفع می شود که به تسکین حالات روحی نامطلوب کمک می کند. در واقع، مقدار بالای منگنز در بدن خستگی شدید، تحریک پذیری، افسردگی، نگرانی و دیگر اختلالات را در پی دارد که تا حد زیادی در ثبات هیجانی فرد تاثیر می گذارد.

منبع : قدس آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ