پوست این میوه‌ها را دور نریزید، بخورید!

مهرناز زاوه
بسیاری از افراد پوست میوه‌ها را دور می‌ریزند، چون فکر می‌کنند تنها خود میوه حاوی مواد مغذی است و پوست آن بی‌فایده است. حال آنکه پوست بسیاری از میوه‌ها سرشار از موادی است که می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامت شما داشته باشد.

بسیاری از افراد پوست میوه‌ها را دور می‌ریزند، چون فکر می‌کنند تنها خود میوه حاوی مواد مغذی است و پوست آن بی‌فایده است. حال آنکه پوست بسیاری از میوه‌ها سرشار از موادی است که می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. در اینجا چند نمونه از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.
پوست سیب –‌اکثر ما عادت داریم پوست سیب را بکنیم و بعد آن را بخوریم. بله، سیب‌ها با نوعی صمغ پوشانده شده‌اند که می‌تواند خطرناک باشد، اما اگر آنها را با دقت هم بشویید کفایت می‌کند. پوست سیب حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است که خواص ضدسرطانی فراوانی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که پوست سیب می‌تواند از تکثیر انواع سرطان پیشگیری کرده و نباید از رژیم غذایی حذف شود.
پوست چیکو –‌پوست چیکو شاید هیچ مزه‌ی خاصی نداشته باشد، اما به مانند پوست سیب، سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها نه تنها باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شوند، بلکه به کاهش آسیب سلولی ناشی از مولکول‌های رادیکال هم کمک کرده و برای سلامتی بسیار مفیدند.
پوست لیمو – لیمو سرشار از ویتامین C بوده و ما اکثرا آب آن را می‌گیریم و بقیه را دور می‌اندازیم. اما جالب است بدانید که پوست لیمو هم سرشار از ویتامین C بوده که ترکیباتی مانند سالوِسترول Q40 و لیمونین دارد که دشمن سرطان هستند. از طرفی پوست لیمو در کاهش کلسترول بدن هم تأثیر بسزایی دارد.
پوست انگور –پوست انگور سرشار از آنتوسیانین است، رنگدانه‌ای که رنگ انگور را ایجاد می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتوسیانین‌های موجود در پوست انگور می‌توانند از قلب محافظت کرده و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. در تحقیقی دیگر آمده است که پوست انگور سیاه دارای خواص ضدباکتری و ضدقارچی است.
پوست موز –ما پوست موز را نمی خوریم اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید پوست موز سرشار از پلیفنول، کارتنوئید و آنتی اکسیدان است. به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها، پوست این میوه می‌تواند با فشار اکسایشی مبارزه کرده و از آسیب سلولی پیشگیری کند. همچنین با خوردن پوست موز می‌توانید شب‌ها خواب راحت تری داشته باشید.
منبع: thehealthsite

چه میوه‌هایی را نباید با لبنیات خورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-01-02 - 14:25 پاسخ

اصلا مگه میشه موز ولیموشیرین را با پوست خورد حالا پوست سیب میشه