چطور ابروهایتان را به بهترین شکل ممکن آرایش کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
شما می‌توانید با استفاده از روغن کرچک و یک جای خالی ریمل تغییر شگرفی در ابروهایتان ایجاد کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول زیر و بم آرایش ابروها را به شما یاد می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید به فرم دلخواهتان دست یابید.
۱۴- هایلایت کردن استخوان پیشانی
زیر پیشانی یک خط بکشید و آن را با انگشت پخش کنید. انتخاب یک هایلایت کننده خوب گاها دشوار است. اگر در انتخاب این وسیله مشکل دارید، از یک مداد یا سایه سفید استفاده کنید.
۱۵- جای اصلی کمان ابرو را پیدا کنید
فریب آینه را نخورید؛ ممکن است با نگاه کردن در آینه تصور کنید که کمان ابروها در جای دیگری قرار گرفته است. از لبه یک قلم‌مو برای پیدا کردن جای اصلی کمان ابرو استفاده کنید. پیدا کردن جای کمان به آرایش و شکل‌دهی بهتر به ابروهایتان کمک می‌کند.
۱۶- از سرم ابرو استفاده کنید
شما می‌توانید با استفاده از روغن کرچک و یک جای خالی ریمل تغییر شگرفی در ابروهایتان ایجاد کنید. روغن کرچک را در جای خالی ریمل بریزید. روغن کرچک با رنگ باقی مانده در جای ریمل ترکیب شده و رنگ قابل توجهی ایجاد می‌کند.
۱۷- پر‌رنگ کردن ابروها
اگر می‌خواهید ابروهایی پر‌رنگ داشته باشید، کمی آب به سایه چشم قهوه‌ای خود اضافه کنید و سپس به ابروهایتان بمالید. این کار باعث می‌شود که ابروها رنگ بهتری بگیرند. استفاده روزمره از این روش توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید گاهی اوقات در مناسبت‌های خاص از این تکنیک استفاده کنید!
۱۸-ابروهایتان را شانه کنید
ابروهای پر‌پشت و نامتوازن به چشم هیچ کس زیبا نیست. برای آنکه از زیبایی و ظرافت ابروهایتان اطمینان یابید، همیشه آنها را با یک مسواک یا قلم‌موی نرم شانه کنید. برای آنکه ابروها پُر‌تر جلوه کنند، آنها را در جهتی شانه کنید که با فرم ابروها مطابقت داشته باشد.
۱۹-وضوح ابروهایتان را افزایش دهید
شاید پر کردن یا رنگ کردن ابروها نیز شما را به نتیجه دلخواهتان نرساند. در این شرایط می‌توانید از ژل ابرو یا وازلین استفاده کنید. اگر می‌خواهید خطوط ابروهایتان مشخص‌تر باشد، می‌توانید از ژل‌های رنگی ابرو استفاده کنید.
۲۰-ابروهایتان را مرتب نگه دارید
تقریبا ۳ ماه طول می‌کشد تا ابروها از فرم اولیه خود فاصله بگیرند. در این زمان می‌توانید از یک آرایشگر مجرب کمک بگیرید. اگر ابروهای پر‌پشت و ضخیم دارید، باید بند بزنید. بند زدن موهای ضخیم و نازک را به آسانی بیرون می‌کشد. اگر ابروهای متعادل دارید، می‌توانید از موم استفاده کنید.
۲۱- تقارن ابروها را حفظ کنید
تقارن ابروها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر یکی از ابروهای خود را اصلاح کنید، مجبورید ابروی دیگر را نیز کمی تغییر دهید. اگر ابروها را پر می‌کنید، مطمئن شوید که یکسان باشند. و اگر از ژل ابرو استفاده می‌کنید، اطمینان یابید هر دو ابرو به یک اندازه به ژل آغشته شده باشند.
۲۲-رسیدگی به ابروهای پیوسته
ابروهای پیوسته یکی از چیزهایی است که زنان از آن بیزارند. هیچ زنی دوست ندارد میان ابروهایش مو داشته باشد. برای آنکه دچار مشکل نشوید، هر ۲ یا ۳ روز یک بار بین ابروهای خود را تمیز کنید.
۲۳-از قاعده یک انگشت استفاده کنید
یک قاعده کلی وجود دارد که در بیشتر موارد صدق می‌کند؛ بر اساس این قاعده می‌بایست انگشت سبابه خود را بین ابروها بگذارید و در همین فاصله از موچین استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که تعادل ابروها به هم نخورد.
۲۴-ابروهایتان را پس از اصلاح تسکین دهید
اصلاح ابروها یک پروسه دردناک است. این امر یکی از تجربه‌های دردناک در زندگی افراد است که حدودا هر ۲ ماه یک بار تکرار می‌شود. برای تسکین درد و کاهش قرمزی و پف‌کردگی دور ابروها، بهتر است قبل از اصلاح یک دوش آب گرم بگیرید یا از کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده کنید. علاوه بر این، موقع اصلاح کردن پوست خود را با دست بکشید.
منبع: webmd

چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ