تزریق اشتباه سرنگ آلوده به ایدز در یک بیمارستان!

پانته آ توتونپیان
بیش از ۲۰۰ بیمار در بیمارستان نیوجرسی آمریکا در هراس از ابتلا به بیماری ایدز، هپاتیت نوع Bو C به‌سر می‌برند.

بیش از ۲۰۰ بیمار که در بازه زمانی ۱ ژوئن ۲۰۱۳ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۴ در بیمارستان نیوجرسی بستری شده بودند در معرض خطر ابتلا به ایدز(HIV) و هپاتیت‌های B یا C قرار دارند.

بر اساس گزارش آرتی، بیش از ۲۰۰ بیمار که در بازه زمانی ۱ ژوئن ۲۰۱۳ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۴ در بیمارستان نیوجرسی بستری شده بودند در معرض خطر ابتلا به ایدز(HIV) و  هپاتیت‌های B یا C قرار دارند.

مرکز پزشکی “سامرس پوینت”، ایالت نیوجرسی(Shore Medical Center) برای ۲۱۳ بیماری که در بازه زمانی مذکور در این بیمارستان بستری شده بودند نامه‌ای ارسال کرده و آنها را برای آزمایش خون فراخوانده است.

این افراد احتمالا توسط یکی از کارمندان این بیمارستان که بیمار بوده است و با سرنگ آلوده  برای این افراد تزریق وریدی انجام داده است آلوده شده‌اند.

این مرکز پزشکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما با همه بیمارانی که طی این مدت مشخص تزریق داخل ورید داشته‌اند  تماس گرفته‌ایم”.

طبق گزارش دفتر دادستانی این شهرستان، تمام این افراد نیاز به داروی مورفین و هیدرومورفین داشته‌اند که  “فردریک مک لیش”، ۵۳ ساله،داروساز سابق این بیمارستان، آمپول با محتوی محلول سالین را جایگزین آنها کرده و به بیماران تزریق کرده است.

بر اساس گزارش دادستانی  “مک‌لیش” مجوز تجویز، توزیع و تزریق دارو را داشته است.

در این راستا وزارت بهداشت گفته است که ” اگرچه خطر ابتلا به عفونت در این بیماران پایین است، اما باید با احتیاط فراوان با این مورد برخورد کرد و به این افراد توصیه کرد که حتماً در اولین فرصت با مراجعه به مراکز بهداشت آزمایش خون بدهند.

“مک ریش” در تاریخ ۲۱ ژانویه به اتهام دستکاری مواد مخدر، سرقت و استعمال مواد مخدر دستگیر شده بود، اما با قرار وثیقه آزاد شد.

در حال حاضر این داروساز در انتظار زمان رسیدگی به پرونده خود به سر می‌برد و به احتمال بسیار زیاد به بیش از ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری تسنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ