آیا می توان با یک ایدزی ازدواج کرد؟

پانته آ توتونپیان
ایدز نوعی بیماری است که باعث ایجاد نقص در سیستم دفاعی بدن شده و فعالیت صحیح دفاعی بدن را مختل می کند.

ایدز نوعی بیماری است که باعث ایجاد نقص در سیستم دفاعی بدن شده و فعالیت صحیح دفاعی بدن را مختل می کند. این بیماری از طریق ویروسی به نام HIV از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد. فرد در طول زندگی ممکن است این بیماری را کسب کند؛ یعنی این بیماری ارثی نیست. از آنجا که سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز ضعیف می شود، بیمار ممکن است دچار انواع متفاوت از نشانه های بیماری ها و عفونت های فرصت طلب شود.

باید بدانید که هر کسی با ویروس HIV آلوده شد و تست HIV مثبت پیدا کرد، مبتلا به ایدز محسوب نمی شود. هنگامی تشخیص ایدز در یک فرد آلوده به HIV داده می شود که یا تعداد مطلق سلول های CD۴ (گروهی از سلول های دفاعی بدن) به کمتر از ۲۰۰عدد در هر میلی متر مکعب خون رسیده باشد یا عفونت های فرصت طلب (ناشی از عواملی که نمی توانند در افراد سالم بیماری ایجاد کنند) در فرد به وجود آمده باشد.

آیا مبتلایان به ایدز می توانند ازدواج کنند؟

ما کسی را که به بیماری ایدز مبتلاست، از ازدواج منع نمی کنیم اما برای این موضوع حتما باید با پزشک مشورت کند و موضوع با فرد مورد نظر در میان گذاشته شود و با اطلاع از این قضیه، ازدواج انجام شود. پزشک راه های جلوگیری از انتقال بیماری را به فرد آموزش می دهد تا همسر هم به این بیماری مبتلا نشود. پایبندی به روابط جنسی شرعی و با یک شریک جنسی و کاندوم روش های خوبی برای جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق ارتباط جنسی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ