بهترین مدل مو برای نوع موی شما

مهرناز زاوه
بهتر است بدانید این نوع موی شما نیست که مشکل ساز است. مشکل اینجاست که احتمالا نمی‌دانید مناسب‌ترین مدل مو برای نوع مویتان کدام است.

این یک حقیقت است که که هیچ‌کس، تکرار می‌کنیم، هیچ‌کس از مدل موهای خود به طور کامل راضی نیست. خانم‌های مو بلند که موهای صافی دارند از این گله می‌کنند که موهایشان بیش از اندازه شل و بی‌حالت است. خانم‌های مو فرفری از ضخامت موهایشان ناراضی‌اند و اینکه نمی‌توانند آنها را مهار کنند. اما بهتر است بدانید این نوع موی شما نیست که مشکل ساز است. مشکل اینجاست که احتمالا نمی‌دانید مناسب‌ترین مدل مو برای نوع مویتان کدام است. مدل موی مناسب می‌تواند هر نوع مویی را به خدمت خودش درآورد. از طرفی درست کوتاه کردن موها باعث می‌شود که صبح‌ها وقت کمتری صرف مدل دادن به آن بکنید. در اینجا شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند.
موهای خیلی پیچ-پیچی
بهترین روش برای حالت دادن موهایی که بسیار پیچ دارد این است که تا حد امکان آنها را مدل ندهید. تمام چیزی که لازم دارید یک حالت‌دهنده گیاهی برای درست کردن مو و مالیدن به آن است. سعی کنید به اندازه یک سکه از آن روی دستتان بریزید و در حالی‌که موهایتان هنوز خیس است آن را از ریشه تا نوک موها بمالید. از یک برس با دندانه‌های پهن استفاده کنید تا حالت‌دهنده را به خوبی لای موهایتان پخش کند.
موهای موج‌دار
حفظ کردن موج موهایتان راحت‌تر از آنی است که فکر می‌کنید. برای بهتر کردن وضعیت، سعی کنید از یک کرم مخصوص موهای فر استفاده کرده و مقدار زیادی از آن را به مویتان بمالید. سپس دستگاه پخش کننده را به سر سشوارتان وصل کرده و تا زمانی که موهایتان تا ۵۰ درصد خشک شود از آن استفاده کنید.
موهای صاف
بسیاری از مردم بر این باورند که دسته کردن و سمت و سو دادن بیشتر به موها، آنها را پرتر نشان می‌دهد. این عقیده اصلا درست نیست. این کار باعث می‌شود که مو حالت شلی پیدا کند. راز قضیه برای حفظ ضخامت مو در درست کردن تکه‌های بلند از آنهاست. سعی نکنید با لایه‌های زیاد، تکه-تکه مو را ببندید یا آن را جمع کنید. در عوض با یک برش بلند از مو، می‌توانید آن را پرتر درست کنید.
موهایی که به لحاظ شیمیایی حالت نرمی دارند
روشی مطمئن برای باز یا خرد کردن موهای نرم استفاده‌ی زیاد از وسایل حالت‌دهنده است. البته باید مراقب سشوار و اتوهای مو باشید. سعی کنید مو را از طریق بستن در شب یا پوشاندن آن با گره‌ی یک شال ابریشمی، نرم و صاف نگه دارید (بدون استفاده از گرما). سعی کنید خیلی راحت و ساده موهایتان را در اطراف سر به خوبی شانه کنید تا زمانی که صاف شود.
موهای وزوزی و خشک
چه این مسئله را باور کنید چه نکنید، باید بگوییم که وقتی خواب هستید می‌توانید موهای وزوزی تان را رام و مطیع خود بکنید. از آنجایی که زنانی که این نوع مو دارند همواره از آن می‌نالند، متخصصان می گویند زنانی که موهایشان را به صورت حلقه‌ای گره می‌زنند باعث تغییر وضعیت بالش زیر سرشان می‌شوند. سعی کنید به جای بالش پنبه‌ای، از بالش ابریشمی استفاده کنید تا از پیج و تاب موهایتان محافظت کند. در واقع ابریشم باعث سایش کمتر موها به هم می‌شود.
موهای چرب
وقتی پوست سر شما حالت چرب پیدا می‌کند، باید سعی کنید از محصولات حالت‌هنده مانند سرم‌ها و یا اسپری‌های مو استفاده کنید. موقع استفاده سعی کنید آن را درست در ریشه‌ی مو نگه ندارید یا نمالید، چون دقیقا جایی است که روغن تولید می‌شود. در کل، از دست زدن به موها خودداری کنید. روغن‌های طبیعی که به نوک انگشتانتان چسبیده می‌تواند موهایتان را چرب‌تر نشان دهد.
موهای بسیار ضخیم
از ضخیم بودن موهایتان به عنوان یه مزیت استفاده کنید. راز کار در این است که موهایتان را تمیز و آراسته نگه دارید نه آنکه آنها را زیاد کنید. بنابراین سعی کنید موهایتان را به صورت لایه-لایه ببندید. از آرایشگرتان بخواهید که متناسب با صورتتان، موهایتان را به شکل دسته‌ای، پرپوش درست کند. 
موهای رشته رشته
بسیاری از زنانی که موهای رشته-رشته دارند معتقدند که حتی یک روز نمی‌توانند بدون شستن موها از خانه بیرون بروند. اما شستن روزانه‌ی موها می‌تواند شدیدا آنها را خشک کند. به جای این کار سعی کنید از شامپوهای خشک یا اسپری‌هایی برای بالا نگه داشتن مو استفاده کنید. موقع استفاده از شامپوی خشک، سعی کنید ریشه‌های مو را با کمک انگشتانتان حسابی ماساژ دهید تا شامپو به آن نفوذ کند.
موهای خاکستری
معمولا موهای خاکستری بیشتر از سایر رنگ موها، حالت سفت و شق به مو می‌دهند. استفاده از حالت‌دهنده مناسب می‌تواند باعث نرم شدن آن شود. سعی کنید به دنبال حالت‌دهنده‌ای باشید که حاوی عناب، بذر کتان یا روغن آووکادو باشد. 
منبع: webmd

۱۰ حقیقت جالب در مورد موهایتان که مطمئنیم نمی‌دانستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ