به این دلایل شغل‌تان شما را چاق می‌کند-قسمت اول

مهرناز زاوه
آیا از زمان شروع کار فعلی، شلوارتان تنگ‌تر شده است؟ شما تنها کسی نیستید که با این مسائل روبرو می‌شود. تحقیقات نشان داده شیوه کار شما می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به سلامت‌تان شود.

آیا شغلتان به معنی واقعی کلمه طاقت‌فرساست؟ آیا از زمان شروع کار فعلی، شلوارتان تنگ‌تر شده است؟ شما تنها کسی نیستید که با این مسائل روبرو می‌شود. تحقیقات نشان داده شیوه کار شما می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به سلامت‌تان شود. بر اساس نظرسنجی انجام شده در یک وب سایت معتبر کاریابی، ۴۱ درصد از نیروی کار آمریکا پس از شروع یک کار جدید اضافه وزن پیدا می‌کنند. در واقع، از میان کسانی که اضافه وزن پیدا می‌کنند، ۵۹ درصد بالای ۱۰ پوند و ۳۰ درصد بالای ۲۰ پوند چاق می‌شوند. با اینکه بسیاری از افراد کم تحرکی در محیط کار را عامل افزایش وزن می‌دانند، دلایل دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد.
سلامتی شما جزو اولویت‌های محل کارتان نیست
بسیاری از شرکت‌های مترقی طرح‌های ویژه‌ای برای ارتقای سلامت کارکنانشان در نظر می‌گیرند؛ پرداخت حق عضویت در باشگاه‌های ورزشی، تعیین وقت معاینات پزشکی و تدارک فضای تمرین از جمله اقدامات این شرکت‌هاست. اما در واقعیت، تنها ۲۵ درصد از شرکت‌های بزرگ و ۵ درصد از شرکت‌های کوچک به این امور توجه می‌کنند!
دائم در سفرهای کاری هستید
سفرهای کاری مداوم در سن ۲۲ سالگی جالب به نظر می‌رسد. اما ۱۰ سال بعد، وقتی یک لایه اضافی روی شکمتان ایجاد شد، همه چیز تغییر می‌کند. سفرهای کاری اغلب با خوردن وعده‌های غذایی زیاد همراه هستند. در واقع، ۸۱ درصد از سفرهای کاری با اتومبیل انجام می‌شوند؛ در نتیجه، کارمند مربوطه انتخاب‌های غذایی خوبی نخواهد داشت.
تا دیر وقت کار می‌کنید
وقتی تا دیر وقت کار می‌کنید، دیرتر غذا می‌خورید و دیرتر می‌خوابید. تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که در فاصله کمی قبل از خواب غذا می‌خورند، در طول روز کالری بیشتری دریافت می‌کنند. اگر دائما تا دیر وقت کار کنید، روال خوابتان مختل شده و به تدریج افزایش وزن پیدا می‌کنید.
همکارانتان تاثیر بدی روی شما می‌گذارند
این مسئله به این معنی نیست که نمی‌توانید برای خودتان تصمیم بگیرید؛ اما خیلی‌ها در موقعیت‌های اجتماعی مختلف از هنجارهای موجود الگو می‌گیرند. مطالعات سال ۲۰۱۴ در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان می‌دهد که بیشتر افراد در موقعیت‌های اجتماعی از الگوهای غذایی مشخصی پیروی می‌کنند.
با ماشین رفت و آمد می‌کنید
رفت و آمد مداوم با ماشین سایز دور کمرتان را افزایش می‌دهد. بر اساس مطالعات سال ۲۰۱۴ در مجله پزشکی بریتانیا، کسانی که برای رفتن به محل کار از دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند. متاسفانه ۹۰ درصد نیروی کار از ماشین شخصی استفاده می‌کنند.
از صندلی‌تان جدا نمی‌شوید
کارمندان به طور متوسط ۶۷ ساعت در هفته روی صندلی می‌نشینند. در واقع، تنها ۷ ساعت از هر ۲۴ ساعت روزانه با تحرک همراه است. مشاغل کم تحرک امروزی باعث شده‌اند که افراد به نسبت ۵۰ سال پیش کالری کمتری بسوزانند. این مسئله باعث می‌شود که سالانه ۱۰ پوند وزن اضافه کنید.
اصلا زیر نور خورشید قرار نمی‌گیرید
اگر محل کارتان پنجره ندارد، هر چند وقت یک بار بیرون بروید. کارمندانی که در محل کارشان پنجره دارند، در مقایسه با کارمندانی که از این امکان برخوردار نیستند، ۱۷۳ درصد بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و شب‌ها خواب بهتری دارند.
ناهارتان را از بیرون سفارش می‌دهید
مطالعات نشان می‌دهند که وجود رستوران در نزدیکی محل کار و رفت و آمد با ماشین، شانس چاق شدن شما را دو برابر افزایش می‌دهد. به این مسئله فکر کنید: همین کار ساده احتمال چاقی را افزایش می‌دهد.
منبع: eatthis

راه‌هایی برای افزایش تمرکز در محل کار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ