زندگی خود را با طعم خواص پرتقال خوشمزه کنید!

jalalvand
خیلی‌ها عادت دارند در طول روز بارها و بارها چاقو در دست بگیرند و برای خودشان میوه خرد کنند و بخورند ، میوه خوردن برای این دسته از افراد یک عادت همیشگی است و کنار گذاشتن عادت میوه خوردن برای این دسته از افراد تقریبا غیر ممکن محسوب می‌شود. این دسته از افراد در تمام فصل‌های سال از خوردن میوه غافل نمی‌شوند و حتی در پاییز و زمستان هم به هر قیمتی که شده است میوه‌های مورد علاقه خود را می‌خرند.

خوردن میوه می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند. «دکتر حمید شمسی باغبانان» ، متخصص طب ‌سنتی و رئیس انجمن علمی طب ‌سنتی استان البرز درباره خواص پرتقال می گوید.

پرتقال

پرتقال انواع مختلفی دارد و طعم آن از ترش تا شیرین متغییر است و به طور کلی طبع آن سرد و تر محسوب می‌شود. هر چه پرتقال طعم ترش‌تری داشته باشد، سردی آن بیشتر و هر چه طعم آن شیرین‌تر باشد از شدت سردی آن کم می‌شود. مصرف پرتقال به ویژه آب آن می‌تواند به کاهش عطش کمک کند.

آن دسته از افرادی که به صورت دائمی دچار احساس گرما و تپش قلب می‌شوند می‌توانند برای رفع مشکل‌شان از پرتقال کمک بگیرند. پوست پرتقال دارای موادی است که باعث تقویت معده می‌شود بنابراین می‌توان با تهیه مربای پوست پرتقال و استفاده از آن در وعده صبحانه از این خاصیت پوست پرتقال ‌بهره‌مند شد.

مصرف مربای پوست پرتقال به افرادی که دچار ضعف معده هستند توصیه می‌شود. آن دسته از افرادی که به جوش صورت مبتلا هستند می‌توانند برای کاهش شدت و رفع التهاب آن، میوه بدون پوست را به چند قطعه تقسیم کنند و روی پوست خود بمالند و بعد از اینکه خشک شد به آرامی با آب بشویند، انجام این کار می‌تواند باعث بهبود پوست و کاهش قرمزی و سرخی جوش‌ها شود.

اگر می‌خواهید در فصل پاییز خانه یا محل کار خود را حسابی خوش‌بو کنید حتما از پرتقال کمک بگیرید. پرتقال می‌تواند جایگزین خوبی برای اسانس‌های کارخانه‌ای باشد. برای این منظور می‌توانید پوست پرتقال را روی بخاری یا رادیاتور شوفا‍ژ قرار بدهید، البته برای نتیجه‌گیری بهتر باید خراش‌های متعددی را روی پوست پرتقال ایجاد کنید.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: یک بار دیگر خواص درمانی مرکبات را مرور کنیم

کاربردهای جالب پوست پرتقال را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رضا خالدی

رضا خالدی

1399-10-14 - 11:58 پاسخ

متخصص قلب ولی الان کلاس ۱۱ام هستم انشا الله بعدا