خواص خرمالوی هسته دار و بی هسته!

jalalvand
خرمالو میوه‌ای است که آن را فقط می‌توان در پاییز و اوایل زمستان تهیه کرد و تنها در این فصول می‌توان از خواص آن بهره برد.

خرمالو جزو گیاهان بومی ایران محسوب نمی‌شود و در اصل متعلق به چین و ‍ژاپن است به همین دلیل حکیم‌ها در کتب طب‌سنتی به آن اشاره‌ای نکرده‌اند با این حال می‌توان با توجه به خواص و ظاهر آن، طبع این میوه را گرم و تر دانست.

رابطه خرمالوی نارس با یبوست و فشار خون

خرمالو می‌تواند بدون هسته یا با هسته باشد که این مسئله به محل کشت آن بستگی دارد ولی این مسئله تاثیر چندانی در خواص آن ندارد. خرمالو نباید به صورت نارس مصرف شود، خرمالوی نارس طعم گسی دارد و خوردن آن می‌تواند باعث یبوست شود به همین دلیل افرادی که به یبوست مبتلا هستند از خوردن میوه نارس خرمالو باید بپرهیزند.

رابطه خرمالوی نارس با فشار خون

همچنین مصرف میوه نارس خرمالو می‌تواند باعث افت فشارخون شود. میوه نارس را می‌توان در سرما و زیر نور خورشید قرار داد تا برسد و بعد آن را مصرف کرد.

خرمالو باعث رشد کودکان

خرمالوی رسیده به دلیل حالت لزجی که دارد می‌تواند باعث لینت مزاج (نرمی مزاج) شود. این میوه برای رشد کودکان مفید است. مصرف خرمالو به کاهش چربی خون کمک می‌کند.

خرمالو ضد سرطان و ضد سرفه

خرمالو دارای خواص ضد سرطان است و مصرف رسیده آن می‌تواند برای این منظور بسیار مفید باشد. افرادی که به کالری مواد غذایی اهمیت می‌دهند باید بدانند که هر 100 گرم خرمالو حدود 77 تا 127 کالری دارد.

این میوه سبب کاهش شدت سرفه خشک می‌شود به همین دلیل مصرف آن به افرادی که به این مشکل مبتلا هستند توصیه می‌شود.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: مصرف خرمالو و هویج در دیابت مناسب است؟

برای درمان ریزش مو از چه راه حل گیاهی استفاده کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ