روش‌های شگفت انگیز برای آب کردن چربی با چای-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر به شما بگوییم که توانسته‌ایم مؤثرترین روش کاهش وزن در جهان را کشف کنیم، چکار می‌کنید؟ روشی که برای همه جواب خواهد داد، هزینه‌اش بسیار پایین است و در تمام فروشگاه‌ها هم یافت می‌شود و نیاز به هیچ نوع عرق ریختن یا تحمل فشار مضاعف تمرینات را ندارد.

اگر به شما بگوییم که توانسته‌ایم مؤثرترین روش کاهش وزن در جهان را کشف کنیم، چکار می‌کنید؟ روشی که برای همه جواب خواهد داد، هزینه‌اش بسیار پایین است و در تمام فروشگاه‌ها هم یافت می‌شود و نیاز به هیچ نوع عرق ریختن یا تحمل فشار مضاعف تمرینات را ندارد. بله. راز این داستان، چای سبز است – یک نوشیدنی ساده که قرن‌هاست به عنوان معجزه ای برای سلامتی مورد توجه قرار گرفته است.
تحقیقات زیادی برای تثبیت مزایای کاتشین –یعنی گروهی از آنتی اکسیدان‌های موجود در برگ چای سبز- برای سلامتی انجام گرفته است. قوی‌ترین نوع کاتشین‌ها ترکیبی است به نام اپیگالوکاتشین گالات یا EGCG که فقط در چای سبز یافت می‌شود. اما فکر می‌کنید این ماده افزایش دهنده متابولیسم با قدرت بالا چگونه می‌تواند باعث سوزاندن چربی و کاهش وزن شما شود؟ در اینجا به استراتژی‌های کاهش وزن با کمک چای سبز اشاره می‌کنیم.
چای سبز را برای صبحانه بنوشید
بدن شما، مواد مغذی موجود در چای سبز را زمانی به مؤثرترین شکل جذب می کند که حداقل آن را چهار ساعت بعد از آخرین وعده غذایی خود بنوشید و باعث می‌شود هر روز صبحانه فوق العاده‌ای داشته باشید. 
کمی لیمو در آن بچکانید
وقتی چای می‌نوشید، درصد قابل توجهی از پلیفنول آنتی اکسیدان آن پیش از آنکه وارد جریان خونتان شود تجزیه خواهد شد. اما محققان کشف کرده‌اند که اضافه کردن عصاره لیمو به این معادله باعث حفظ پلیفنول‌ها می‌شود.
سعی کنید آن را بعد از تمرینات ورزشی بنوشید
محققان برزیلی در تحقیقی دریافتند شرکت کنندگانی که به مدت یک هفته و هر روز سه فنجان چای سبز مصرف کردند، نشانگرهای آسیب سلولی ناشی از مقاومت نسبت به ورزش در آنها کمتر دیده شد. این بدان معناست که چای سبز می‌تواند به بدنتان کمک کند تا بعد از ورزش، سریع‌تر عمل بازیابی را انجام دهد. در تحقیقی دیگر، شرکت کنندگانی که به طور روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز می‌نوشیدند و در عین حال ۲۵ دقیقه و به مدت ۱۲ روز ورزش می‌کردند در مقایسه با ورزشکارانی که اصلا چای نمی‌نوشیدند توانستند ۲ پوند بیشتر وزن کم کنند.
چای را همراه با سوشی امتحان کنید
اسیدهای چرب حاوی امگا۳ موجود در ماهی به افزایش کارایی EGCG کمک می‌کند. محققان دریافته‌اند که نوشیدن چای همراه با شام مانع از جذب هر نوعی سم و مواد زائد از غذا خواهد شد.
سعی کنید این چای، ترکیب اصلی اسموتی‌تان باشد
اسموتی چای سبز بخشی از برنامه‌ی کاهش وزن مارگارت مکگرئو است. او می‌گوید: من واقعا باور دارم که این روش جواب می‌دهد، من در هفته اول ۵ پوند وزن کم کردم. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، افرادی که به طور روزانه ۱۲۰ میلی‌لیتر چای و حداقل به مدت یک سال آن را مصرف می‌کنند، خطر افزایش فشار خون در آنها نسبت به افرادی که میزان کمتری مصرف می‌کنند، ۴۶ درصد کمتر است.
بهبودی با ماچا
میزان تراکم EGCG –ماده مغذی اصلی موجود در چای سبز– در چای پودری ماچا که از نوع خاصی از چای سبز تهیه می‌شود، حدودا ۱۳۷ برابر بیشتر است. EGCG می‌تواند به طور همزمان باعث افزایش لیپولیز (تجزیه چربی) شده و آدیپوجنسیس (شکل گیری سلول های چربی جدید) را مختل کند. در تحقیقی مشخص شد مردانی که چای سبز حاوی ۱۳۶ میلیگرم EGCG را نوشیدند نسبت به گروهی که دارونما مصرف کردند توانستند دو برابر بیشتر وزن کم کنند و در یک بازه سه ماهه، چربی‌های شکمی آنها چهار برابر بیشتر آب شد.
با این چای، یک سس چربی‌سوز درست کنید
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که هنگام ناهار چربی‌های تک-اشباع شده مصرف می‌کنند، تمایلشان برای خوردن چیزی در ساعات بعد از آن ۴۰ درصد کمتر است. برای افزودن و پررنگ شدن قدرت کاتشین‌های چای سبز، چای کیسه‌ای را در روغن (یا سرکه) بگذارید تا بتوانید یک سس سالاد خوشمزه درست کنید.
گیاه کوینوآ را در آن بپزید
هر چقدر چای بیشتری مصرف کنید، برایتان بهتر خواهد بود: خطر مرگ و میر در آن دسته از افرادی که بیشتر چای سبز می‌نوشند نسبت به آن افرادی که اصلا به آن لب نمی‌زنند، به هر دلیلی کمتر است. برای بالا بردن میزان مصرف خود، سعی کنید هنگام درست کردن برنج، کوینوآ و حتی بلغور جو دوسر به جای آب از چای استفاده کنید.

منبع: eatthis

با موز ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ