روش‌های شگفت انگیز برای آب کردن چربی با چای-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اخیرا محققان با انجام بعضی بررسی‌ها دریافتند که چای سبزی که از برگ‌های نرم درست شده باشد بیشترین میزان EGCG را در خود دارد. پس سعی کنید از برگ‌های نرم‌تر استفاده کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با استراتژی‌های کاهش وزن به کمک چای سبز آشنا می‌کنیم.
آن را بپزید
به نظر می‌رسد چای سبز این قابلیت را دارد که عوارض مربوط به پوکی استخوان را از بین ببرد. برای آنکه از مزیت‌های آن بیشتر بهره‌مند شوید، سعی کنید پودر چای را به خمیر یا مایه‌ی خود بیافزایید. این پودر برای همه چیز از کیک و کلوچه گرفته تا پنککیک و مافین بسیار مؤثر است.
از آن هنگام پختن کباب استفاده کنید
مواد شیمیایی موجود در چای باعث محافظت از پوست در برابر پرتو خورشید می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد EGCG، یکی از ترکیبات فعال در چای سبز، قادر است به میتوکندریِ سلول‌های سرطانی در بدن آسیب بزند. زمانی که بیرون از خانه و زیر نور آفتاب هستید این مسئله آن را به یک محافظ قوی و قدرتمند تبدیل می‌کند. دفعه بعدی که خواستید کباب درست کنید سعی کنید برگ چای سبز را تکه تکه و با نمک و فلفل قاطی کرده و حسابی به گوشت کبابتان بمالید. 
از برگ‌های نرم‌تر استفاده کنید 
اخیرا محققان با انجام بعضی بررسی‌ها دریافتند که چای سبزی که از برگ‌های نرم درست شده باشد بیشترین میزان EGCG را در خود دارد. پس سعی کنید از برگ‌های نرم‌تر استفاده کنید.
چای پوآره را امتحان کنید
پوآره نوع چای سبز است که تخمیر شده و به شکل توپ‌های کوچک سبز است. تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده که این ماده باعث کاهش ذخیره‌ی چربی در بدن آنها شده و به تنظیم قند خون کمک می‌کند. در انسان‌ها، این چای دارای خواص ضدسرطانی است. 
لبنیات را فراموش کنید
گزارش‌های منتشرشده در نشریه European Heart نشان می‌دهد در حالی که چای می‌تواند باعث بالا رفتن جریان خون و اتساع رگ‌های خونی شود (و در نتیجه فشار خونتان را کاهش دهد)، افزودن شیر به چای باعث خنثی شدن این تأثیرات می‌شود.
محافظت از قلب
پلیفنول‌های موجود در چای سبز باعث مسدود شدن مولکول‌های سیگنال دهنده می‌شوند که به آنها VEGF می‌گویند. این مولکول‌ها مسبب بیماری قلبی و سرطان هستند.
آن را در جای خنک نگهدارید
افرادی که در خونشان میزان بالایی فولیت وجود دارد هنگام رژیم گرفتن می‌توانند ۸.۵ برابر بیشتر وزن کم کنند. برای حفظ میزان فولیت و نیز EGCG ، سعی کنید چای را در جای خنک و خشک نگه داشته تا حتی الامکان با هوا، نور خورشید و رطوبت در تماس نباشد.
آن را همراه با پروتئین مصرف کنید
رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث افزایش EGCG خونتان می‌شود؛ همانطور که می‌دانید این ماده نوعی کاتشین افزایش دهنده متابولیسم است که در چای سبز وجود دارد و در همان شرایط، هورمون گرلین، یا همان هورمون «من سیر هستم»، هم ترشح می‌شود.
برای از بین بردن سرماخوردگی از آن استفاده کنید
EGCG باعث متوقف شدن آدنوویروس (یکی از میکروب‌هایی که مسئول سرماخوردگی است) و تکثیر آن می‌شود. با مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی سعی کنید چای سبز مصرف کنید تا علائم آن کمتر و در نتیجه اشتهایتان بیشتر شود.
آب را از فیلتر بگذرانید
میزان متراکم مواد معدنی خاص موجود در آب می‌تواند در روند جذب EGCG اختلال ایجاد کند. اگر آب سخت مصرف می‌کنید که حاوی مواد معدنی زیادی است، برای درست کردن و دم کردن چای بهتر است آن را از فیلتر بگذرانید.
منبع: eatthis

آیا مصرف زیاد چای سبز می‌تواند برای سلامتی مضر باشد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ