مشاوره برای ازدواج درصد خطا در ازدواج را پایین می‌آورد

a.mahammadi
مشاور ازدواج می‌تواند به شما کمک کرده تا متوجه شوید چه قدر از شناختی که کسب کرده‌ درست و چقدر از آن نیازمند اصلاح است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فاطمه رحیم آبادی اظهار کرد: روش کار مشاوران ازدواج این بوده که از دو نفر تست های شخصیت شناسی جداگانه ای گرفته و نمودار خانوادگی شان را رسم می کنند. مشاوران ازدواج نسبت به شرایط زندگی شما اطلاع کسب کرده و چکیده این اطلاعات را به صورت مفید و مختصر در اختیار شما قرار می دهند. محتوی و مدت زمان این نوع جلسات مشاوره به جهت گیری زوجین و مشاوران بستگی داشته و در یکی دو جلسه همه مطالب مهم را تحت پوشش قرار می دهد.

مدرس و مشاور دانشگاه بیرجند، با بیان اینکه در قرآن، کتاب آسمانی ما به مشورت کردن زیاد توصیه شده است، عنوان کرد: مشاوره از مسایل کوچک شروع شده تا به مسایل ازدواج، فرزند و فرزندپروری می رسد تا همسران بتوانند با هم عمل کرده و جلو بروند.

محمدرضا دستجردی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه مشاور ازدواج هیچ وقت به شما نمی گوید ازدواج نکنید،گفت: شما را با دشواری ها و نقاط قوت زندگی آشنا می کند و خواهد گفت چقدر شانس خوشبخت شدن را در این زندگی دارید. وی با تاکید اینکه قبل از اینکه مهم ترین بله زندگی تان را بگویید، چند جلسه ای برای مشورت گرفتن وقت بگذارید چون در صورت پیشرفت رابطه، احساسات مانع از دیدن واقعیت ها شده لذا قبل از ازدواج مشاوره را انجام دهید.

حسین امینی، کارشناس ارشد روان شناسی و مدیر مرکز مشاوره امین گفت: هدف از مشاوره، تحکیم پایه های زندگی مشترک، شناخت زوج ها  از یکدیگر، به دست آوردن اطلاعات درباره روانشناسی زن و مرد و چگونگی رفتار صحیح آنها با یکدیگر است. همچنین در مشاوره، هم خوانی و کفویت دو نفر که می خواهند عمری در کنار یکدیگر بوده سنجیده می شود. در مشاوره جاده زندگی نشان داده می شود با علم کار، وارد زندگی جدید شده و از خیلی از مشکلات بعدی پیشگیری می شود.

منبع: سلامت نیوز

اگر همدیگر را دوست دارید پس چرا ازدواج نمی کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ