با مصرف کاهو و سکنجبین بی خوابی را درمان کنید

a.mahammadi
مصرف کاهو و سکنجبین با یکدیگر می‌تواند بی‌خوابی را درمان کند و دردهای مبهم بدن را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر قدیر محمدی، در گفت و گو باسینا درباره مصرف کاهو و سکنجبین و تاثیر آن بر بدن گفت: در طب سنتی مزاج کاهو سرد و تر است و سکنجبین مزاج گرم و خشک دارد به این دلیل که سکنجبین از ترکیب سرکه و عسل درست می شود که به اندازه معین جوشانده شده و اثرات گرم و خشکی را برجای می گذارد، در واقع اثرات گرم و خشک سکنجبین با اثرات سرد و تر کاهو تا حدودی یکدیگر را خنثی می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه کاهو خواب آور، مسکن و ضد درد است می تواند به همراه سکنجبین مصرف شود و عارضه ای به همراه نداشته باشد. کاهو جزء مواد غذایی است که خاصیت دارویی دارد، معمولا اثرات سوء کاهو را سکنجبین از بین می برد و از گذشته نیز در رژیم غذایی ایرانیان این دو به همراه هم مصرف شده است.

این متخصص طب سنتی افزود: سکنجبین نفوذ مواد را در بدن بیشتر می کند، بازکننده عروق بدن و مجاری است و خون بدن را تمیز می کند، بیخوابی را درمان می کند و دردهای مبهم بدن را کاهش می دهد از این جهت مصرف سکنجبین به تنهایی و یا با کاهو می تواند اثرات خوبی را در بدن برجای بگذارد. سکنجبین با شکر نیز درست می شود اما درست کردن آن با عسل بهتر است، مصرف کاهو و سکنجبین با هم برای بدن ضرری ندارد اما همچنان که زیاده روی آب زیاد می تواند برای بدن مضر باشد مصرف زیاد این ماده غذایی نیز می تواند آسیب رسان باشد.

منبع: سلامت نیوز

درمان خانگی بی خوابی با کاهو و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ