میکروب سرطان زا در معده جدی بگیرید!

jalalvand
وجود طولانی‎مدت میکروب “هلیکوباکتر پیلوری” در معده باعث سرطان می‎شود. شایع‌ترین علت زخم‎های معده و اثنی عشری وجود میکروب “هلیکوباکتر پیلوری” است که در دستگاه گوارش منجر به از بین رفتن لایه مخاطی ضخیمی (موکوس) درون معده شده و به وسیله آنزیم‎هایی که تولید کرده، ایجاد زخم می‎کند. وجود این میکروب در معده به صورت طولانی‎مدت منجر به ایجاد سرطان می‎شود.

برای تشخیص میکروب سرطان زا در معده از آزمایشات تست تنفس و روشهای تهاجمی (آندوسکوپی) استفاده میشود که البته در مواردی آندوسکوپی ممکن است منجر به پارگی مری شود. در بسیاری از مراکز تعداد بیماران زیاد هستند و دستگاههای آندوسکوپی به یکی تا دو عدد بیشتر نمیرسد که باید ضدعفونی شوند تا از انتقال بیماری ایدز و هپاتیت نوع B و C جلوگیری شود.

به دلیل تعداد زیاد بیماران، در این مدت کوتاه ممکن است استرلیزاسیون و از بین رفتن میکروبی دستگاه آندوسکوپی به طور کامل صورت نگیرد و این باعث شیوع بیماریهای عفونی خطرناک، از جمله میکروب سرطان زا در معده می شود. درد در زیر استخوان جناغ سینه، قسمت سمت چپ و بالای شکم، درد بسیار شدید و ناتوان کننده در بالای شکم و سرگیجه میتواند از علائم درد و عفونت معده باشد.

با توجه به اینکه درمان عفونتهای معدهای باید چند دارویی باشد، درمان تک دارویی مقاومت ایجاد میشود. برای جلوگیری از بیماریهای عفونی بیمار باید بهداشت فردی و موازین بهداشتی ( شستوشوی دست) را رعایت کند.

مهمترین نکته در عفونتهای معده این است که در اثر مصرف نابجای آنتیبیوتیک، میکروب هلیکوباکترپیلوری مقاوم شده و به درمانهای معمول پاسخ نمیدهد. بنابراین باید این بیماری با چند دارو درمان شده و بیمار چندین دوره دارویی را طی کند.

در مواردی ممکن است فردی در زیر جناغ سینه، درد احساس کند که ناشی از بیماری قلبی و عروقی باشد؛ چراکه بسیاری از افرادی که به این بیماری دچار هستند دردی شبیه درد معده دارند.

منبع: سایت ویرلن

لینک مرتبط: مادرم به دلیل عفونت با هلیکوباکتر پیلوری دچار مشکل معده شده است چه نکته های تغذیه ای را باید جدی بگیرند؟

قوی‌ترین عامل شناخته شده سرطان معده کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ