آیا صبح بهترین زمان برای انجام تست بارداری است؟

مهرناز زاوه
شاید این سؤال برایتان خنده‌دار باشد، چون حتما با خود می‌گویید که روی کیت‌ها نوشته شده این کار را صبح انجام دهید. اما یافته‌های جدید محققان نتیجه دیگری را نشان می‌دهد.

شاید این سؤال برایتان خنده‌دار باشد، چون حتما با خود می‌گویید که روی کیت‌ها نوشته شده این کار را صبح انجام دهید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند هر زمان از روز می‌توان این کار را انجام داد. با این حال، اصل مسئله این نیست و نتایج کار تا حد زیادی به زمان بارداری و اینکه تا چند وقت بعد از آن این تست را انجام می‌دهید ارتباط دارد.
کیت خانگی بارداری می‌تواند وجود beta-hCG (یا گنادوتروپین جفتی) را در ادرار شناسایی کند. این هورمون زمانی تولید می‌شود که تخم‌های بارورشده به سمت رحم حرکت می‌کنند و نشان‌دهنده ی آن است که شما بارور شده‌اید. با این حال، سؤال این است که بهترین زمان برای انجام تست این کار چه زمانی است. خب، متخصصان می‌گویند بهترین زمان برای انجام این کار، اول صبح است که تراکم این هورمون در ادرار بسیار بالاست.
اما اخیرا محققان دریافته‌اند که میزان hCG در خون و ادرار در هر زمان از شبانه‌روز به یک اندازه خواهد بود. بنابراین، بعد از گذشت نخستین هفته‌ها از به تعویق افتادن قاعدگی، انجام این تست نتیجه‌ی مثبت را بدون توجه به این مسئله که تست در چه زمانی از شبانه‌روز انجام شده به شما نشان خواهد داد. با این حال، اگر این تست را ظرف یک هفته یا ده روز بعد از به تعویق افتادن عادت ماهیانه خود انجام دادید، به احتمال خیلی زیاد، اگر این تست را صبح انجام دهید در مقایسه با شب، نتیجه‌ی مثبت‌تری به شما نشان خواهد داد. علتش آن است که میزان hCG در خون و ادرار در نخستین روزها بسیار کم بوده بنابراین احتمال اینکه نتیجه تست شما در صبح مثبت باشد خیلی زیاد خواهد بود.  
منبع: thehealthsite

آیا ممکن است با مایع پیش از انزال باردار شوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ