۹ نکته کلیدی برای شیک‌‌پوشی مردان جوان-قسمت دوم

مهرناز زاوه
کت و شلوارها معمولا با یک اندازه عمومی دوخته می‌شوند. از این رو، همه آنها برای شما مناسب نخواهند بود. یک خیاط خوب می‌تواند با اعمال چند تغییر کوچک در کت و شلوار، آن را به یک لباس مناسب در تن شما بدل کند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم خوب لباس پوشیدن باعث می‌شود که دیگران شما را جدی‌تر بگیرند. در اینجا به نکات دیگری در راستای کمک به شیک‌پوشی‌تان اشاره می‌کنیم. 
نکته ۵: حداقل یک دست کت و شلوار خوب در کمد داشته باشید
مهم نیست کارتان چه باشد، هر کسی به یک دست کت و شلوار مناسب و شیک نیاز دارد. اگر همیشه در دید عموم هستید، باید لباس‌هایی با رنگ‌های متنوع داشته باشید. اگر فقط به یک دست کت و شلوار نیاز دارید تا آن را روی لباس‌های مختلف بپوشید، بهتر است از کت و شلوارهای کلاسیک دو دکمه استفاده کنید. وقتی کت و شلوار می‌خرید، آن را به خیاط بدهید تا دقیقا اندازه‌تان شود. بسیاری از فروشگاه‌ها چنین خدماتی ارائه می‌کنند؛ اما بهتر است شخصا یک خیاط مجزا داشته باشید. ارزش امتحان کردن را دارد. کت و شلوارها معمولا با یک اندازه عمومی دوخته می‌شوند. از این رو، همه آنها برای شما مناسب نخواهند بود. یک خیاط خوب می‌تواند با اعمال چند تغییر کوچک در کت و شلوار، آن را به یک لباس مناسب در تن شما بدل کند.
نکته ۶: از پیراهن‌های سفید و آبی بیشتر استفاده کنید
پیراهن‌های نخی و پنبه‌ای سفید و آبی رنگ در تمام جالباسی‌ها پیدا می‌شوند. دلیلش این است که حدود ۹۰ درصد از لباس‌هایی که به همراه کت و شلوار پوشیده می‌شوند، پیراهن‌های سفید و آبی هستند. این دو رنگ در سطح جهانی قابل قبول بوده و با چهره‌ها و اندام‌های مختلف سازگاری دارند. این پیراهن‌های محبوب با جنس پارچه‌ای نیز در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. مردان در اقصی نقاط جهان از این پیراهن‌ها استقبال می‌کنند.
الگوهای مختلف با دو رنگ سفید و آبی سازگار هستند و هیچ مشکلی ندارند. افراد با سلایق مختلف می‌توانند از رنگ‌های سفید و آبی به تناسب لباس‌های دلخواهشان استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌های پایه سفید و آبی داشته باشید. تا زمانی که یک دست لباس تر و تمیز در جا لباسی‌تان داشته باشید، هیچ‌وقت از پوشیدن لباس‌های شیک و مناسب محروم نخواهید شد.
نکته ۷: داشتن شلوارهای جین تیره و دانستن اینکه چه موقع باید آنها را بپوشید
سبک لباس‌های جین دائما در حال تغییر است. این شلوارها در انواع ریپ، اسیدی، سنگ شور، راسته، لوله تفنگی و دمپا گشاد تولید و عرضه می‌شوند. خیلی‌ها جین ساده را می‌پسندند. شما می‌توانید از جین‌های ساده تیره رنگ استفاده کنید. شلوارهای ساده با هر نوع پیراهنی قابل پوشیدن هستند. شما می‌توانید با پوشیدن پیراهن‌ها یا تی شرت‌های دکمه‌دار به همراه این شلوارها یک تیپ نیمه رسمی بزنید که برای محل کارتان نیز مناسب باشد.
نکته ۸: لباس‌های جنس کتان بپوشید
شلوارهای خوش دوخت کتان شما را در موقعیت‌های اجتماعی متناسب‌تر نشان می‌دهند. این شلوارها در میان جوانان رواج چندانی ندارند. جوان بیشتر دوست دارند از شلوارهای جین استفاده کنند تا بهتر به نظر برسند. شما می‌توانید از شلوارهای پشمی و پنبه‌ای نیز استفاده کنید که خیلی سبک‌تر از شلوارهای جین آبی رنگ هستند. اما این شلوارها برای مناطقی که آب و هوای گرم و مرطوب دارند، مناسب‌ترند.
نکته ۹: به جای تی شرت‌های ورزشی، پیراهن بپوشید
پوشیدن تی شرت در ورزشگاه و یا در حین انجام کارهای خانه خوب است. اما پوشیدن این لباس‌ها در رویدادهای اجتماعی و یا در محل کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، مخصوصا اگر تی شرت پارچه‌ای باشد، با اندازه شما مطابقت نکند یا از اجناس بنجلی تهیه شده باشد که صرفا برای تبلیغات عرضه می‌شوند. پیراهن‌های ساده و تیره برای موقعیت‌های اجتماعی مختلف مناسب‌اند.
همچنین می‌توانید از پیراهن‌های آستین کوتاه دکمه‌دار در فصل تابستان استفاده کنید. پیراهن‌های نخی برای فصول گرم سال مناسب هستند. اگر اهل پوشیدن پیراهن هستید، بهتر است همیشه یک پیراهن تمیز، متناسب و تیره برای پوشیدن داشته باشید.
منبع: realmenrealstyle

۴ اصلی که هر مردی باید برای ریش گذاشتن رعایت کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ