خواص بی نظیر انگور و انجیر شما را به بهشت دعوت می کنند!

jalalvand
بعضی وقت ها بد نیست در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم . مثلا سعی کنیم غذاهای مناسب تری بخوریم. یکی از بهترین خوراکی هایی که باید بیشتر به سبد خرید خانوار اضافه شود میوه ها هستند.

انگور و انجیر از میوه های قرآنی هستند که خواص درمانی بسیار زیادی دارند و آمدن اسمشان در قرآن بی حکمت نیست! در این مطلب به تعداد محدودی از خواص این دو میوه بهشتی می پردازیم.

انجیر دوست افراد سالم و سرطانی!

انجیر میوه پرطرفداری است که طبع گرم و تر دارد این میوه برای افرادی که مزاج آن ها سرد است، می تواند مناسب باشد. انجیر خواص بسیار زیادی دارد.

از خواص انجیر می توان به ملین بودن آن اشاره کرد. این میوه به دلیل خاصیت ملینی که دارد در درمان یبوست می تواند مفید باشد.

چنانچه در فصل زمستان قصد دارید از خاصیت ملین انجیر استفاده کنید، کافی است تعدادی انجیر خشک شده را شب تا صبح در آب خیس و صبح آن را میل کنید. افزودن کمی روغن زیتون به انجیر خیس خورده می تواند لینت بخشی(نرم کردن) آن را افزایش دهد.

افرادی که از نظر باروری دچار مشکل هستند می توانند از انجیر بهره ببرند این میوه مقوی نیروی جنسی محسوب می شود. چنانچه عملکرد کبد فردی ضعیف باشد باید انجیر را همراه با گردو مصرف کند. انجیر یک میوه ضدسرطان است و می تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند.

افراد سالم و بیماران مبتلا به سرطان نباید از این خاصیت انجیر غافل بمانند. اگر به زگیل پوستی مبتلا هستید کافی است از درخت انجیر کمک بگیرید برای این منظور باید میوه نارس یا ساقه های جوان انجیر را بچینید و کمی آن را فشار بدهید تا ماده سفید رنگی از آن خارج شود، سپس آن را روی زگیل خود بگذارید. انجام دادن این کار به مدت چندین بار در طی روز می تواند به برطرف شدن زگیل کمک کند، فقط باید دقت کنید که شیره سفید به قسمت های سالم پوست برخورد نکند.

خوشا انگور و وصف بی مثالش!

انگور یک میوه پرخاصیت است که هر قسمت از آن طبع و خواص مخصوص به خودش را دارد، به عبارت روشن تر اینکه طبع قسمت های مختلف انگور با یکدیگر متفاوت است. گوشت حبه انگور طبع گرم و تر دارد، این میوه باعث تقویت بدن می شود و از خاصیت غذایی خوبی برخوردار است.

متخصصین طب سنتی بر این باورند که هر ماده غذایی پس از هضم در معده، دچار تغییراتی در کبد می شود و بعد از تغییرات، انواع مواد مختلف وارد بدن می شود. برای مثال وقتی غذاهای فست فودی خورده  شوند، موادی که از کبد خارج می شوند برای بدن مناسب نخواهند بود در حالی که با خوردن انگور مواد مناسب و بسیار خوب که با بدن در تناسب است تولید می شود.

انگور همچنین به دفع مواد مضر بدن کمک می کند. انگور همانند انجیر خاصیت لینت بخش دارد. طبع پوست حبه انگور بر خلاف گوشت آن سرد و خشک است و به همین دلیل دیر هضم می شود.

افرادی که معده ضعیف دارند و هضم انگور برایشان سخت است باید انگور را بدون پوست میل کنند. این توصیه می تواند برای افراد مسن که مواد غذایی سرد برای شان مناسب نیست، مفید باشد.

دانه (هسته) انگور نیز طبع سرد و خشک دارد  به همین دلیل می تواند موجب یبوست شود. دانه انگور باعث کاهش اسپرم می شود به همین دلیل افراد نابارور باید از مصرف دانه انگور پرهیز کنند.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مطلب: هشت خاصیت جادویی- دارویی انگور

فرار از سرطان پوست و نجات استخوان‌ها

فواید درمانی انجیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ