آلو و هلو برو توی گلو!

jalalvand
با نزدیک شدن فصل گرما از همین حالا دلمان هوس میوه های جدید و نوبرانه کرده است. لحظه شماری برای میوه های آبداری که فقط در این فصل ها به بار می نشینند. اما در بین این میوه ها آلو و هلو دو میوه دوست داشتنی و محبوبی هستند که خیلی ها به آنها علاقه دارند. اگر بحث علاقه را کنار بگذاریم بد نیست بدانید که این میوه ها چه خواص خوبی دارند که از آنها غافل مانده اید.

آلو

آلو انواع مختلفی دارد که می توان به  آلو بخارا ، آلو سیاه و آلو قطره طلا اشاره کرد، آلوها از هر نوعی که باشند تقریبا خواص مشابهی دارند. طبع آلو سرد و تر است و هر چه آلو ترش تر باشد، طبع آن نیز سردتر می شود.

آلوهایی که طعم آن ها شیرین است از شدت سردی طبع آن ها کم می شود. آلو برطرف کننده تشنگی و عطش محسوب می شود و می توان از آن به عنوان برطرف کننده احساس داغی و گرمی بدن جوان ها استفاده کرد.

آلو خاصیت ملین دارد به همین دلیل برای برطرف کردن یبوست می تواند مفید باشد. برای این منظور باید در ابتدا آلو را با مقدار کم مصرف کرد و کم کم بر مقدار مصرف آن افزود. این رژیم که برای برطرف کردن یبوست از آن استفاده می شود ممکن است در روزهای اول برای فرد احساس پری ، نفخ ، گاز و سایر ناراحتی های گوارشی را ایجاد کند اما به مرور زمان و با گذشت چند هفته این عوارض برطرف می شوند.

هر روز باید حدود 30 گرم به مقدار آلویی که در روز قبل مصرف می-شده است اضافه شود. این رژیم برای افراد گرم مزاج مناسب است و افراد سرد مزاج نباید از آن استفاده کنند. عوارض گوارشی ناشی از مصرف آلو با پختن آن بسیار کم می شود و حتی از بین می رود. افراد باید توجه داشته باشند که مغز هسته آلو سمی است به همین دلیل نباید مغز هسته این میوه خورده شود.

هلو

هلو میوه ای با طبع سرد و تر است و انواع مختلفی دارد، برخی از هلوها پوست کرک دار و برخی دیگر پوست صاف دارند. هسته هلو می تواند جدا یا چسبیده به میوه باشد. هلوها به هر شکلی که باشند خواص آن ها کم و بیش شبیه یکدیگر است.

ویتامین های مختلف و مواد معدنی خوبی در هلو وجود دارد، مقدار منیزیوم موجود در هلو قابل ملاحظه است. هلو می تواند تشنگی را برطرف کند و لینت ایجاد می کند. آن دسته از افرادی که مزاج آن ها گرم است، می توانند آب هلوی رسیده را بگیرند و از شب تا صبح کنار بگذارند تا به خوبی ته نشین شود.

سپس آب صاف روی ظرف را بردارند و با شکر ترکیب کنند و بنوشند. انجام این کار می تواند شدت گرمی بدن این دسته از افراد را کم کند و باعث لینت مزاج در این دسته از افراد شود. هلو در افرادی که مزاج آن ها گرم است باعث افزایش اشتها و تقویت نیروی جنسی می شود.

میوه هلو برای آن دسته از افرادی که مزاج آن ها سرد است خیلی مناسب نیست این افراد در صورت تمایل به استفاده از هلو بهتر است همراه یا بعد از آن کمی عسل میل کنند تا سردی هلو را به این شکل جبران کرده باشند. مغز هسته هلو دارای مواد سمی است به همین دلیل از خوردن مغز هسته این میوه باید اجتناب کرد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: با اجزای سمی میوه‌ها آشنا هستید؟

با هلو به جنگ سرطان بروید و با قهوه به کبدچرب‌تان کمک کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ