حفظ و ارتقای سلامت مغز

a.mahammadi
تحقیقات نشان داده اند که اگر تغذیه خوب همراه با فعالیت های ذهنی، بدنی و اجتماعی باشد بهتر می تواند در حفظ و ارتقای سلامت مغز عمل کند
عاداتی در سبک زندگی وجود دارند که اگر بتوانید آنها را انتخاب کنید و در زندگی بکار ببرید با افزایش سن می توانید سلامت خود را حفظ کرده و ارتقا دهید از جمله: سلامت جسمانی و ورزش، تغذیه و رژیم غذایی، فعالیت شناختی و تعاملات اجتماعی.

فعالیت فیزیکی:

فعالیت فیزیکی قسمت ارزشمند هر برنامه ای است که برای سلامت عمومی بدن درنظر گرفته می شود بخصوص اگر بتوانید آن را با ورزشهایی که ضربان قلب را افزایش می دهند همراه کنید در این صورت جریان خون در مغز و سایر قسمت های بدن افزایش می یابد و علاوه بر اینکه احتمال فشار خون و دیابت و افزایش کلسترول کاهش می یابد شانس ایجاد زوال عقل و اختلال حافظه نیز کم می شود.

اجتناب از سقوط:

سقوط یکی از علل مهم مرگ و آسیب در افراد سالمند است. در سال یک سوم افراد بالای 65 سال به زمین می افتند. اگر در حین زمین خوردن سر فرد آسیب ببیند ممکن است عملکرد طبیعی مغز دچار اختلال و فرد دچار گیجی و عدم هوشیاری شود. باید فعالیت های ورزشی انجام دهید که قدرت و تعادل شما را افزایش دهد و احتمال زمین خوردن را کم کند.

انتخاب یک رژیم غذایی سالم

باید از رژیم های غذایی کم چرب و میوه و سبزیجات فراوان استفاده کنید. دو رژیم غذایی که برای سلامت مغز و عملکرد شناختی مفید شناخته شده اند رژیم غذایی مدیترانه ای و دش Dash است که موجب توقف بیماری فشار خون می شود و احتمال بیماری قلبی را کم می کند و ممکن است احتمال زوال عقل را هم کم کند.

فعالیت ذهنی:

فعالیت ذهنی مثل یاد گرفتن یک مهارت و هنر جدید، شرکت کردن در یک سرگرمی جدید یا یادگیری یک زبان جدید می تواند برای مغزتان بسیار مفید باشد.

فعالیت اجتماعی:

فعالیت اجتماعی با کاهش ناتوانی و مرگ و میر همراه است و احتمال افسردگی و همینطور اختلال حافظه را کمتر می کند.

هیچگاه برای ایجاد این تغییرات در جهت حفظ یک سبک زندگی سالمتر دیر نیست پس از همین امروز شروع کنید.

منبع: سلامت نیوز

وای فای سرطان مغز به ارمغان می آورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ