شرایط پوشش خدمات ناباروری برای زوج های نیازمند

faateme1366
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دستورالعمل پوشش خدمات ناباروری از سوی وزارت بهداشت، برخی شرایط مشمولان این دستورالعمل را تشریح کرد.

ماه گذشته(بهمن) دستورالعمل جدید حمایت از درمان ناباروری ابلاغ شد و مطابق آن هزینه این خدمات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان می شود.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، صدف علی پور افزود: وزارت بهداشت این بسته حمایتی را با قابلیت اجرایی شدن در مراکز دولتی و خصوصی و با رویکرد حمایت مالی از زوج های نابارور و توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری دولتی و خصوصی به معاونت های درمان سراسر کشور ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: زوج های مشمول باید ناباروری اولیه و حداکثر 42 سال سن داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همچنین حداقل یک زوج باید تابعیت ایرانی داشته و دارای تاییدیه استحقاق دریافت کمک هزینه خدمات از کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا سازمان بهزیستی باشند.

علی پور افزود: در صورت- داشتن تمام شرایط فوق تنها 15 درصد هزینه درمان ناباروری از سوی بیمار پرداخت می شود.

محمدرضا نوروزی دبیر انجمن علمی باروری و نابارروی ایران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که هزینه درمان ناباروری زوج های جوان بالا است و آنها در هر نوبت بطور متوسط باید بین 10 تا 30 میلیون ریال هزینه کنند اما بیمه ها هنوز هزینه های درمان ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دهند.

به گفته وی، حدود 15 درصد زوج های کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند

منبع:ایرنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ