عارضه آبریزش بینی بعد از جراحی‌ بینی

faateme1366
افرادی که به آلرژی و حساسیت مبتلا هستند ، پس از عمل بینی، بیش از دیگران دچار آبریزش بینی می‌شوند

مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه نخستین و مهم‌ترین شرط جراحی بینی موفق است.
دکتر ابرهیم رزم‌پا با اشاره به آبریزش بینی به عنوان یکی از عوارض جراحی بینی به «ایران» می‌گوید: از آنجایی که بینی افراد در نخستین روزهای پس از عمل جراحی دچار تورم است‌، افرادی که به آلرژی و حساسیت مبتلا هستند بیش از دیگران دچار آبریزش بینی می‌شوند. این وضعیت در بیشتر مواقع پس از دوران نقاهت بهبود می‌یابد. در صورتی که آبریزش بینی آنها پس از دوران نقاهت بهبود نیافت توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه شود.
وی تصریح می‌کند: اغلب افراد پس از جراحی‌های بینی دچار تنگی نفس می‌شوند که به دلیل کوچک شدن بینی و عادت نداشتن افراد به سایز بینی جدید‌شان اتفاق می‌افتد. البته در این حالت هم پس از گذشت زمان نقاهت افراد به تنفس از بینی جدید‌شان عادت خواهند کرد و تنگی نفس آنها بهبود خواهد یافت. اما در برخی از موارد نیز این عارضه بهبود نمی‌یابد چراکه ناشی از چسبندگی، مشکلات داخل بینی یا برطرف نشدن انحراف بینی است. در اینصورت افراد باید برای بهبود این مسائل به پزشک متخصص مراجعه کنند.
این جراح و متخصص گوش، حلق و بینی با تأکید بر اینکه مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه باعث کاهش بسیاری از عوارض جراحی‌های بینی خواهد شد، می‌افزاید: دسته‌ای از متقاضیان جراحی بینی به این موضوع به دلایل مختلفی توجه ندارند و به همین علت دچار عوارض بسیاری خواهند شد.

منبع: روزنامه ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ