خواص شگفت انگیز توت سفید تا مرز سرطان!

jalalvand
به دلیل اینکه قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به آنها توصیه می شود که به جای قند، چای را با توت خشک بخورند. توت سرشار از آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانید می باشد. این ماده معدنی باعث کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی می شود.

همچنین آنتوسیانید معدنی موجب پیشگیری از سرطان می شود. برهمین مبنا مصرف توت را برای پیشگیری از سرطان توصیه می کنیم. توت سفید به جهت فیبر فراوانی که دارد ملین خوبی نیز می باشد. توت در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد.

طی بررسی های انجام شده فیبرهای نامحلول موجود در توت کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می شود. توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و آهن است، از این رو مصرف آن برای کسانی که کم خونی دارند توصیه می شود.

جوشانده پوست خشک شاخه های جوان و تازه درخت این میوه، ملین و روان کننده مزاج است. توت به علت داشتن انواع ویتامین های گروه B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است. ویتامین «A» موجود در توت، باعث رشد ناخن ها و تقویت چشم می شود.

ویتامین «ث» موجود در توت، با فعال کردن گردش خون، از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند. توت درد عادت ماهانه را کاهش می دهد و ناتوانی جنسی مردان را برطرف می کند. جوشانده برگ توت با برگ انگور جهت رنگ مو استفاده می شود. ضماد کوبیده برگ توت با روغن زیتون برای درمان سوختگی کاربرد دارد.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: دیابتی ها توت خشک بخورند؟

دیابتی‌ها زیاد توت خشک نخورند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ