دستگاه بدنسازی توت فرنگی!

jalalvand
توت فرنگی از میوه هایی است که نوید آمدن بهار را می دهد و نوبرانه آن حسابی می چسبد. اما همین نوبرانه خوشمزه که طبعی سرد دارد، می تواند تاثیرات عجیب و غریبی روی بدنتان بگذارد. این میوه آب دار و خوشمزه تاثیرات جالب توجهی بر روی هر یک از دستگاه ها و سیستم های بدنی شما دارد که در ادامه هر یک از آن ها را برای شما توضیح می دهیم.

تاثیر توت فرنگی برروی دستگاه حرکتی

توت فرنگی در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها، رشد ناخن ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار موث است. میوه و نیز دمنوش برگ توت فرنگی برای بهبود نقرس، رماتیسم و آرتریت استفاده می شود.

تاثیر توت فرنگی برروی دستگاه گوارشی

توت فرنگی به رفع عطش و بهبود تورم جگر کمک می کند و خنک کننده معده نیز هست. دانه های توت فرنگی برای اسهال و مشکلات هضم مفید است. توت فرنگی اشتهاآور است. املاح موجود در توت فرنگی باعث انبساط و انقباض روده می شود؛ از این رو مسهل خوبی برای دستگاه گوارش محسوب می شود و برای درمان یبوست موثر است. انگل های روده را از بین می برد.

تاثیر توت فرنگی برروی دستگاه قلبی- عروقی

توت فرنگی منبع بسیار غنی ویتامین C و فیبر است و سطح کلسترول بد خون را پایین می آورد. توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین c، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدانها می باشد که این مواد مغذی باعث افزایش سلامت قلب می شود و از بیماری های قلبی پیشیگری می کنند.

رگ های خونی را باز می کند و از تصلب شرایین جلوگیری می نماید. توت فرنگی به دلیل داشتن فولات، فشارخون بالا را کاهش می دهد. توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین c در خون سازی بدن موثر است.

تاثیر توت فرنگی بر روی دستگاه عصبی

توت فرنگی با وجود داشتن فسفر، اعصاب را تقویت می کند. عملکرد مغز را بهبود می بخشد و روند زوال سلول های آن را به تاخیر می اندازد.توت فرنگی به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی موثر است.

تاثیر توت فرنگی برروی دستگاه ادراری و تناسلی

توت فرنگی، سنگ کلیه را برطرف می کند. ادرار را زیاد می کند.

منبع: کتاب میوه های ایران زمین

 لینک مرتبط: مصرف توت فرنگی چه خاصیت و فایده درمانی دارد؟

برای پیشگیری از پیری چه بخوریم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ