برای کاهش احساس پوچی در زندگی چه کار کنیم؟

jalalvand
در جامعه امروزی کسانی هستند که اصولا زندگی خود را بی مفهوم می دانند.در این افراد این حس به دلیل نارضایتی از زندگی شان به وجود می آید.برای اینکه این افراد این حس را از بین ببرند، توصیه هایی بسیار کاربردی داریم که در ادامه می خوانید.

محرک ها را بشناسید: کی و کجا این احساس به شما دست می دهد؟ آیا موقعیت یا فرد خاصی، احساس پوچی شما را تحریک می کند؟ هنگامی که این محرک برای تان پیش آمد، آن را در ذهن خود ثبت کنید.از آن زمان به بعد، می توانید باتوجه به نیازهای تان، تغییرات را به وجود آورید.

احساسات خود را بشناسید: چشمان خود را ببندید و درباره بدترین زمانی که احساس پوچی داشتید، فکر کنید.به احساس خود چه رنگی می دهید و آن را به چه شکلی می بینید؟

به کسی بگویید: برخی اوقات وقتی درباره احساست خود با کسی صحبت می کنید، آن احساس یا کم می شود یا از بین می رود.با کسی حرف بزنید که شما را می فهمد و با شما صادق است.

بیرون نروید: بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف کار می کنند و وقت کافی برای لذت بردن از طبیعت ندارند.بیرون رفتن و گردش در طبیعت، احساس خوبی برایتان به وجود می آورد.

کمک کنید: اگر افکاری را که باعث افسردگی می شود، دوباره مرور کنید، باعث می شود احساس پوچی کنید.رفتن به مکان های مذهبی (مثل مسجد، زیارتگاه ها و…) شرکت درکارهای گروهی و اجتماعی و کمک به افراد محروم می تواند به شما احساس ارزشمندی بدهد.فرد کمک کننده در قلب خود احساس خوبی دارد.

کمک بگیرید: افرادی که دائما احساس پوچی می کنند، دچار افسردگی هستند، کمک خواستن از دیگران به معنای ناتوانی نیست.در زندگی همه افراد پستی و بلندی وجود دارد.کسی که در زندگی خود دچار نزول شده، اگر از فردی کمک بخواهد، زودتر می تواند در زندگی صعود داشته باشد.مشاوره، مصرف دارو و درمان های طبیعی همه خوب هستند؛ می توانید با کمک اینها، از نزول کردن در زندگی جلوگیری کنید.

در جمع خانواده باشید: اگر در محلی زندگی می کنید که خانواده تان درآنجا نیست، دنبال دوستانی بگردید که افکار مثبتی دارند و از شما حمایت می کنند.

خود را سرزنش نکنید: این یکی از ساده ترین و مهم ترین روش های مقابله با افسردگی است.سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید: درباره زندگی دید مثبت داشته باشید و سعی کنید نکات خوب را بیشتر ببینید.

در شب خوب بخوابید: نیاز همه افراد به خابیدن یکسان نیست.برای مثال فردی ممکن است پنج ساعت در شبانه روز بخوابد و بعد از آن با انرژی زیادی از خواب بلند شود.ولی فردی دیگر بعد از هشت ساعت خوابیدن باز هم نیاز به خواب داشته باشد، رابطه بین خواب و افسردگی هنوز مشخص نیست، اما محققان پیشنهاد می کنند که افراد افسرده، برای خواب و بیداری خود برنامه منظمی داشته باشند.

اجازه دهید نور خورشید به داخل خانه تان بیاید: هنگامی که از خواب بیدار می شوید، اگر اتاقتان با نور خورشید روشن شود، در تمام طول روز احساس شادمانی می کنید پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید نور خورشید، خلق و خوی شما را بهتر کند.

منبع: http://www.daroughaza.com و مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: روح و روانتان سرما نخورد!

افسردگی زمستانی چه نشانه هایی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ