برای پیش بینی و سنجش وضعیت سلامت 10 سال آینده قلبتان کلیک کنید

faateme1366
یک محاسبه گر اینترنتی آنلاین خطر ده ساله ابتلا به بیماری قلبی عروقی را پیش بینی می کند.

محاسبه گر “ضربان تندرستی همه “، یک محاسبه گر اینترنتی آنلاین جهت پیش بینی میزان خطر ده ساله ابتلا به بیماری قلبی عروقی ناشی از تصلب شرائین در افراد 20 سال و بالاتر است.

این ابزار براساس مطالعه گسترده و معتبر فرامینگهام با هدف، کمک به کاهش خطرات بیماریهای قلبی ساخته شده و مورد تایید انجمن قلب آمریکا است.

این برنامه به زبان انگلیسی در کشورهای توسعه یافته ای مثل آمریکا ، انگلیس ، استرالیا و نیوزلند موجود بوده و اینک کادر علمی “وبسایت دکترهمه” توانسته برای اولین بار محاسبه گر میزان خطر ده ساله ابتلا به بیماری قلبی عروقی ناشی از تصلب شرائین را با عنوان “ضربان تندرستی همه ” به زبان فارسی برای ارتقای سلامت عمومی ارائه کند.

مزیت عمده این نرم افزار از انواع خارجی آن، ایجاد پرونده سلامت بیماران و ترسیم نمودارهای مختلف جهت پایش مداوم عوامل خطر( پرفشاری خون، دیابت، کلسترول بالا و استعمال سیگار) و آگاهی کاربران از وضعیت سلامت قلبشان می باشد که به جز نرم افزار Heart360 شرکت مایکروسافت، در ورژنهای خارجی به طور معمول چنین امکانی در دسترس بیماران قرار نمی گیرد.

از سوی دیگر، با توجه به اهمیت مسئله خودمراقبتی (Self Care) در کشورهای توسعه یافته و مدرن، “وبسایت دکترهمه” بسته آموزش راهنمای بیماران را تدوین نموده است، که دربرگیرنده راهکارهای جامع در زمینه بهبود تغذیه، فعالیت جسمانی و سبک زندگی است.

کاربران باید بدانند که درصورت توجه به راهنمای بیماران و اعمال تغییرات لازم در تغذیه و رژیم درمانی، فعالیت جسمانی ، مصرف داروها، ترک سیگار، کنترل فشار خون و کاهش سطح کلسترول تام و افزایش سطح کلسترول خوب، می توانند با بررسی مجدد به فاصله حداقل یکماه، روند بهبود و کاهش خطر بیماریهای قلبی خود را به طور محسوس مشاهده کنند.

کاربران در هر بار مراجعه می توانند از وضعیت خود مطلع شده و درصورت ایجاد تغییر، از کاهش و یا افزایش میزان خطر بیماری قلبی خود آگاهی یابند و در صورت نیاز درصدد رفع عوامل خطر برآیند.

برای آگاهی از وضعیت قلبتان اینجا را کلیک کنید.

منبع : خبرآنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ