ترفندهای زیبایی با استفاده از روغن نارگیل-قسمت اول

مهرناز زاوه
متخصصان و بسیاری از افرادی که از مواد طبیعی برای سلامتی خود استفاده می‌کنند، اطمینان می‌دهند که این روغن برای همه چیز کارآمد است و این روزها جزو یکی از پرطرفدارترین مصولات طبیعی آرایشی محسوب می‌شود.

وقتی به روغن نارگیل فکر می‌کنید، شاید آخرین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد این باشد که این روغن خوراکی را به صورت، مو و بازوهای خود بزنید. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که متخصصان و بسیاری از افرادی که از مواد طبیعی برای سلامتی خود استفاده می‌کنند، اطمینان می‌دهند که این روغن برای همه چیز کارآمد است و این روزها جزو یکی از پرطرفدارترین مصولات طبیعی آرایشی محسوب می‌شود. روغن نارگیل در بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی به کار می رود، چون به صورت طبیعی آنتی باکتریال و ضد قارچ است، مرطوب کننده فوق العاده‌ای است، بهتر از روغن‌های دیگر در مو نفوذ می‌کند و عطر خوشی دارد.
تیرائونا لوداگ، مدیر برنامه‌های مرتبط با کمک هزینه تحصیلی در مرکز پزشکی آریزونا در این باره می‌گوید: «چیزی دلپذیرتر از روغن نارگیل وجود دارد؟ چیزی به نظر ما نمی‌رسد. اما می‌توانیم کاربردهای فوق العاده آن در خانه را برایتان بگوییم که دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای محصولات زیبایی نداشته باشید. در حقیقت تنها به یک چیز نیاز دارید: روغن نارگیل خالص.»
۱. نرم کردن دست‌های خشک
استفاده از روغن نارگیل در خانه مزایای شگفت انگیری برای پوست دست شما خواهد داشت. شما می‌توانید یک شیشه روغن نارگیل کنار سینک ظرفشویی بگذارید و بعد از شستن ظرف‌ها کمی از آن را به دست‌هایتان بزنید تا رطوبتشان حفظ شود. اگر با روغن نارگیل آشپزی می‌کنید، می‌توانید آن را جایگزین کره کنید، چون در دمای محیط جامد است؛ کمی از آن را هم برای دستانتان بردارید.
۲. براق کردن گونه‌ها
هیچ چیزی مثل هایلات و براق کردن گونه‌ها صورت خسته را شاداب نشان نمی‌دهد، اما نیازی نیست که محصولات براق کننده را از بازار تهیه کنید. فقط کافی است که مقدار کمی روغن نارگیل را به آرامی و سریع روی آرایش بزنید و آن را به حال خود رها کنید. این کار صورت شما را درخشان می‌کند. به همین دلیل است که از این روغن به عنوان ترکیب پایه بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. اگر به دنبال گزینه‌های قابل حمل هستید، از محصولات شرکت RMS استفاده کنید. در تهیه این محصولات از روغن نارگیل در فرمول پایه استفاده می‌شود.
۳. اصلاح موی پاها
کرم‌هایی که برای اصلاح موی پاها به کار گرفته می‌شوند، معمولا حاوی ترکیبات شیمیایی گران قیمتی هستند که بهتر است برای اصلاح پاها و زیر بغل از آنها استفاده نکنید. از سوی دیگر، روغن نارگیل ارزان است، به طور طبیعی آنتی باکتریال است و بوی خوشی دارد. به علاوه، خواص تسکین دهنده آن پوست پاهای شما را هیدراته نگه می‌دارد، اما از چرب شدن آن جلوگیری می‌کند.
۴. نرم کننده مو
به این دلیل است که بسیاری از مرطوب کننده‌ها حاوی روغن نارگیل هستند: چون نسبت به روغن‌های معدنی و روغن آفتابگردان، بهتر به مو نفوذ می‌کند (از کاهش پروتئین جلوگیری می‌کند). مقدار کمی از روغن نارگیل را به موهای خود بزنید، موها را شانه کنید و خیلی شل بالای سرتان ببندید. بهتر است شب یک حوله روی بالش خود بیاندازید یا با کلاه حمام بخوابید. صبح، موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.
۵. پاک کردن آرایش چشم
بله، روغن نارگیل حتی ریمل ضد آب را هم پاک می‌کند. کمی روغن نارگیل را روی توپک پنبه‌ای یا پد آرایشی‌تان بزنید و به آرامی روی پلک و زیر چشم‌های خود بمالید. روغن نارگیل مواد چسبناک و رنگی آرایش چشم را از بین می‌برد و پوست چشم را هم مرطوب می‌کند. وقتی کارتان تمام شد، صورت‌تان را مثل همیشه بشویید.
منبع: prevention

موهای سالم با ماسک موهای خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ