40 کارخانه ی غیرمجاز تولید آبلیمو در کشور !

پانته آ توتونپیان
رسول دیناروند در خصوص فعالیت غیر مجاز کارخانه های تولید آبلیمو در کشور هشدار داد

رسول دیناروند درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری آبلیموهای تقلبی در کشور، گفت: واقعیت آن است که در دوره‌ای، بخش زیادی از آبلیموهایی که در کشور تولید می‌شد ساختگی بوده و به‌نوعی تقلبی محسوب می‌شد که با توجه به قیمت ارزان آن می‌‌شد حدس زد که این محصول تقلبی بوده است.

وی ادامه داد: در روند نظارت سازمان غذا و دارو، اغلب شرکت‌های متخلفی که اقدام به تولید آبلیموی تقلبی می‌کردند شناسایی و به تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی معرفی شدند، از سویی دیگر پروانه فعالیت این شرکت‌ها باطل و مسئولان فنی نیز تعلیق شدند و می‌توان گفت در سال جاری با بیش از 40 کارخانه متخلف در تولید آبلیموهای تقلبی برخورد شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ناگفته نماند که این آبلیموها عمدتاً خطرناک نبود و ضرری برای سلامت نداشت اما اقدام این شرکت‌ها نوعی کلاه‌برداری بود به‌طوری‌که آبلیموهای تقلبی را به‌جای آبلیموهای طبیعی به فروش می‌رساندند.

دیناروند در گفت‌وگو با خانه ملت به آخرین اقدامات سازمان غذا و دارو برای تعیین تکلیف توزیع آبلیموها در کشور اشاره کرد و گفت: بین ما و سازمان استاندارد پیشنهادی در حال بررسی است مبنی بر آنکه دو نوع آبلیموی کنسانتره و آبلیموی طبیعی را در شرایطی در بازار توزیع کنیم که امکان تشخیص تفاوت آن‌ها وجود داشته باشد بدان معنا که هم سازمان غذا و دارو بتواند آن را شناسایی کند و هم برای مردم قابل‌درک باشد که این دو آبلیمو با یکدیگر متفاوت است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: توزیع آبلیموی کنسانتره و آبلیموی طبیعی در همه جای دنیا انجام می‌شود و در این شرایط آبلیموی کنسانتره با قیمت پایین‌تری نسبت به آبلیموی طبیعی به فروش می‌رسد.

منبع : خبرگزاری فارس 

آشنایی با عوارض احتمالی آبلیموهای تقلبی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ