در سال جدید از این دوستان تان دوری کنید!(قسمت اول)

jalalvand
با شروع سال جدید که همه برای خود اهداف مختلفی را تعیین می کنند، شاید بد نباشد شما سعی کنید به دوستی های مخربی که آرامش تان را سلب می کند پایان دهید.شاید از خود بپرسید چطور امکان دارد دوستی ای بتواند شادی را از شما بگیرد؟

طبق تحقیقات علمی، روابط انسانی مخصوصا دوستی، می توانند برروی سلامت جسم و روان تاثیر مستقیم بگذارند.دکتر جن یاگر، جامعه شناس و نویسنده کتاب وقتی دوستی خنجر می زند در این باره چنین می گوید: «همانطور که روابط مثبت می توانند برای انسان ها شاید و آرامش فراهم کنند، روابطی هم هستند که می توانند، بدون اینکه متوجه شوید، باعث استرس و درماندگی شما شوند، اعتمادبه نفس تان را سلب کنند و حتی روابط شما با خانواده و همسرتان را تحت الشعاع قرار دهند.»

روابط مسموم

اینکه شما وقت و انرژی خود را صرف روابطی کنید که برای شما سودی ندارند یا اینکه فقط انرژی بد و مسموم به شما برمی گردانند، نه تنها بر روی روان شما، بلکه برروی جسم تان هم تاثیر منفی می گذارد.

تحقیقات اخیر دانشگاه کالج لندن نشان می دهد که دوستی های نزدیکی که در افراد استرس و نگرانی ایجاد می کنند، می توانند روند افول سلامتی پس از میانسالی را شدت بخشند.در ادامه دوستی هایی را که مخفیانه شادی تان را می برند، معرفی خواهیم کرد.شاید بهتر باشد امسال وقتی دلتان را خانه تکانی می کنید، این دوستی ها را نیز دور بریزید.

همیشه غمگین ها

هیچ اشکالی ندارد که وقتی غصه دارید، با دوستان و همکاران خودتان درددل کنید.هیچ اشکالی ندارد گاهی پیش دوست صمیمی تان گریه کنید.اما یادتان باشد همیشه اشتراک غم ها را با شادی ها متوازن کنید.این درست نیست که همیشه وقتی غصه دارید یاد دوستان تان بیفتید.

یاگر می گوید: «وقتی پشت تلفن با دوستتان صحبت می کنید و حتی وقتی پست های او را در شبکه اجتماعی می خوانید، چه حسی دارید؟ خب هرکسی در زندگی خود گاهی زمان های سخت و دردناکی را تجربه می کند.

ادامه مطلب را در «در سال جدید از این دوستان تان دوری کنید!(قسمت دوم)» بخوانید.

منبع: پزشک شهر و www.health.com

لینک مرتبط: همه ابعاد شخصیت خود را در 5 مرحله بشناسید

 شخصیت‌شناسی از روی انگشتی که در آن انگشتر می‌اندازید

رژ لب‌ تان درباره شخصیت‌تان چه می‌گوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ