در سال جدید از این دوستان تان دوری کنید!(قسمت دوم)

jalalvand
با شروع سال جدید که همه برای خود اهداف مختلفی را تعیین می کنند، شاید بد نباشد شما سعی کنید به دوستی های مخربی که آرامش تان را سلب می کند پایان دهید.شاید از خود بپرسید چطور امکان دارد دوستی ای بتواند شادی را از شما بگیرد؟

ادامه مطلب را در «در سال جدید از این دوستان تان دوری کنید!(قسمت اول)» بخوانید.
این عادی است که این افراد در این دوران گذرا پست های غمگین بگذارند و با شما درددل کنند و شما را نیز ناراحت کنند، اما باید دقت کنید در دام افراد همیشه منفی نیفتید.از خودتان بپرسید: «آیا غصه های او موقتی است یا اینکه تکرار می شود؟ آیا او شما را آنقدر در غم های خود شریک می کند که حس می کنید افسار احساسات خودتان از دستتان در رفته است و دیگر نمی توانید احساسات تان را کنترل کنید؟» 

افرادی هستند که از به اشتراک گذاری غصه هایشان لذت می برند.چون زمان ناراحتی توجه بیشتری را دریافت می کنند.گاهی این توجه آنقدر برایشان لذت بخش است که به این کار ادامه می دهند.این افراد حتی پس از اینکه با دوستان شان به تفریح می روند، برای آن یکی دوست شان ناله می کنند و از دردهایشان می گویند!

وقت آن رسیده است که این دوستان تان را شناسایی و از آنها دوری کنید.دیگر سنگ صبور و گوش شنوای کسانی نباشید که شما را فقط در غم هایشان شریک می کنند و شادی هایشان از آن دیگران است.

همسایه پررو

همه چیز این دوستی از یک لبخند و یک سلام شروع می شود.بعد شما سر صحبت را با او در راهرو یا خیابان باز می کنید، بعد بچه هایتان را به بازی با هم ترغیب می کنید، بعد او را برای صرف چایی به منزل خود دعوت می کنید.همسایه ها می توانند تبدیل به دوستان نزدیک شما شوند یا اینکه آسایش را از شما سلب کنند.

گاهی این دوستی باعث می شود که این افراد به خودشان اجازه بدهند که «بیش از حد» با شما احساس نزدیکی کنند، تا جایی که از شما، همسرتان و فرزندانتان ایراد بگیرند.گاهی آنقدر از چیدمان مبل ها و رنگ دیوارتان ایراد می گیرند که شما را عصبی، کلافه و شاید خجالت زده می کنند.

اما به دلیل «همسایه بودن»، احتمالا می خواهید که رابطه دوستانه خود را حفظ کنید و سکوت کنید.در سال 2014، نتایج تحقیقی در دانمارک، نشان داد که روابط نزدیکی که فرد را مرتبا تحت استرس و احساسات منفی قرار می دهند، مخصوصا در بین همسایگان، می تواند باعث افزایش ریسک مرگ در میان سالی شود.

مدیریت این تنش ها چه بسا بسیار کمک کننده باشد.بنابراین دفعه بعد، وقتی همسایه تان در مورد مبلمان و همسرتان نظر داد، شاید بهتر باشد خیلی جدی با او صحبت کنید.به او بگویید با او تفاوت دارید و همان طور که سلیقه او برای شما محترم است شاید گاهی بهتر باشد که یک بار برای همیشه با دوست تان توافق کنید که هیچ کدام تان کاری به کار هم نداشته باشید و در مورد زندگی هم نظر ندهید!

نامردها

دوست تان اشتباهی کرده و زیرقول و قرارش زده است.هرکسی مستحق شانسی دوباره است.شما هم نقش دوست خوب را بازی کردید و او را بخشیدید.اما این اتفاق دوباره و سه باره و چهارباره تکرار شده است، طوری که شروع به فکر و خیال می کنید که چه شده است که با شما چنین می کند؟ خط قرمز بخشش کجاست؟ تا چندبار میشود کسی را بخشید؟

چه چیزهایی را باید بخشید و چه چیزهایی بخشش ناپذیرند؟ یاگر می گوید: «من در تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که چیزهایی که قرارداد دوستی را فسخ می کنند، برای هرکسی متفاوت است.یکی می گفت وقتی که بهترین دوستم در مراسم تشییع جنازه و ختم مادرم نیامد، من آن قدر شکستم که حاضر نبودم دیگر او را ببینم.

دیگری می گفت که دوستش را به خاطر شوخی و خوشمزگی های وقت و بی وقت جلوی نامزدش بخشید، اما سال ها بعد سر یک قضیه کاری با او قطع رابطه کرد.یکی دیگر می گفت از اینکه دوستش قرارهایی را که با او می گذاشت کنسل یا حتی فراموش می کرد.آنقدر درمانده شد که تصمیم گرفت این رابطه را تمام کند.

در مورد قطع رابطه یا حتی ادامه رابطه با یک دوست باید از اول خوب فکر و شرایط ارزیابی کنید.نباید از خود بی خود شوید و دوستی ای چندساله را ناگهان قطع کنید.خوب و صادقانه از خودتان بپرسید: «این نامزد با شما چه کرده است؟ چه احساسی پیدا کردید؟ آیا می توانید با تمام وجودتان او را ببخشید؟

آیا این نامردی اولین بار است که اتفاق افتاده است یا اینکه الگویی خاص دارد؟ آیا فکر می کنید این دوستی ارزش گذشت و بخشش شما را دارد؟ با پرسیدن این سوالات می توانید به نتیجه ای منطقی و درست برسید که آیا می خواهید ببخشید یا رابطه را تمام کنید.زمان بگذارید و خوب به این موارد فکر کنید.شاید خط کشیدن دور این دوستی به نفع شما و زندگیتان باشد.

منبع: پزشک شهر و www.health.com

لینک مرتبط: همه ابعاد شخصیت خود را در 5 مرحله بشناسید

 شخصیت‌شناسی از روی انگشتی که در آن انگشتر می‌اندازید

رژ لب‌ تان درباره شخصیت‌تان چه می‌گوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ