4 عادتی که افراد خوش اندام به آن معتقدند

پانته آ توتونپیان
همه ی ما افرادی را می شناسیم که بدون اینکه از خوردن غذاهای مورد علاقه شان دست بکشند یا ساعت ها در باشگاه باشند،همیشه اندامی زیبا و متناسب دارند.

اما این افراد در پشت صحنه ی زندگی شان از آنچه شما فکر می کنید تلاش بیشتر می کنند تا بتوانند همیشه بدنی سالم داشته باشند.

در واقعا افراد خوش اندام،کالری های را نمی شمارند و یا از رژیم های غذایی سخت پیروی نمی کنند.ما در اینجا برخی از رازهایشان را که برای شما فاش کرده اند آورده ایم.

 

1.روزتان را با یک صبحانه ی سالم و خوشمزه آغاز کنید.

طبق تحقیقات انجام شده بیش از 96 درصد از افرادی که از اندامی زیبا برخوردارند،عادت همیشگی صبحانه خوردن دارند.

داده های مشاهده شده نشان داده اند که خوردن صبحانه در ساعت اولیه ی صبح،تاثیر معنی داری هم در افرادی با بدن متناسب و هم در افرادی با BMI  معمولی داشته است.

2.از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

شرکت کنندگان در این تحقیق همگی در وعده های صبحانه،ناهار و شام از مواد غذایی مغذی مختلف مصرف کرده بودند که این غذاها شامل محصولات کم کالری زیادی بود.65 درصد از شرکت کنندگان به همراه شام از سبزیجات استفاده کرده بودند و 35 درصد از آنها همیشه به همراه ناهارشان سالاد مصرف می کردند.این افراد برای میان وعده هایشان میوه،اسنک و آجیل انتخاب می کردند.غذاهای فرآوری شده مثل چیپش و پفک،شیرینی و غذاهایی که ارزش بالایی ندارند جزو انتخاب های این افراد نبوده اند.

 

3.برای فعالیت های فیزیکی وقت بذارید.

لازم نیست ساعت ها بر روی ترد میل عرق بریزید و یا در کلاس های ایروبیک نفس گیر شرکت کنید.اما داشتنن فعالیت های مرتب روزانه،قطعه ی گمشده ی پازل تناسب اندام شماست.بر اساس آمار سازمان جهانی وزن سالم،بیش از 70 درصد افرادی که وزن متناسب دارند حداقل 3 روز در هفته ورزش می کنند.( و بیش از نیمی از شرکت کنندگان این نظرسنجی بیش از 5 تا 6 روز در هفته به فعالیت های ورزشی می پردازند.)اگر شما اهل باشگاه رفتن نیستید احتیاجی نیست که در باشگاه ثبت نام کنید پیاده روی روزانه  یکی از ساده ترین راه ها و لذت بخش ترین راه ها برای راه اندازی فعالیت های روزانه ی شماست.

 

4.خودتان را از خوردن غذاهای مورد علاقه تان محروم نکنید،اما عاقلانه غذا بخورید.

بیش از سه چهارم افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گزارش دادند که به ندرت و یا هیچوقت رژیم نگرفته اند.اما به این معنا نیست که آنها هر زمان هر آنچه خواسته اند را خورده اند.شرکت کنندگان بجای گرفتن رژیم های سخت،از استراتژی غیر محدود کننده برای چک کردن وزنشان استفاده می کنند.مثلا آنها همیشه حواسشان به احساس سیری و گرسنگی درونشان هست.شما باید یاد بگیرید که به سیگنال های درونی تان گوش دهید.این یکی از مهم ترین مراحل برای عاقلانه و با دقت غذا خوردن است.

 

۵۰+۱ راز لاغری دکتر اوز

منبع : everydayhealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ