جگر مرغ مصرف نکنید

a.mahammadi
متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید جگر مرغ مصرف کرد، گفت: اغلب مرغ‌های موجود در بازار با تغذیه سالم پرورش داده نشده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید ضیاالدین مظهری با بیان اینکه اغلب مرغ‌های موجود در بازار با تغذیه سالم پرورش داده نشده‌اند، گفت: آلودگی محیطی، آلودگی آب‌ها و دریاها و فلزات سنگین مانند سرب و جیوه در منابع غذایی ما وجود دارد؛ مرغداری‌های ما هم از این موضوع مستثنی نیستند زیرا سلامت مرغ رابطه مستقیمی با تغذیه آن دارد.

وی با بیان این‌که محصولی با نام سرب مرغ وجود ندارد، تاکید کرد: سرب یک فلز سمی است که باعث بیش فعالی و اضطراب می‌شود و کشنده است؛ در آبی که می‌خوریم یا هوایی که استشمام می کنیم به وسیله استفاده از بنزین غیراستاندارد در وسایل نقلیه سرب در هوا وجود دارد.سرب به وسیله باران بر روی تمام منابع غذایی از جمله صیفی‌جات و محصولات گیاهی ته نشین شده و وارد بدن انسان می‌شود و تاثیرات ناخوشایندی را بر بدن می‌گذارد.

مظهری ادامه داد: بدن انسان تا حدودی فلزات سنگین را در جگر نگه‌داری یا انباشته می‌کند اما فلزات سنگین به آسانی از بدن انسان دفع نشده و انباشته می‌شوند، وقتی اندازه آن به میزان مسمومیت رسید آثار خود را در رفتار، مغز و عملکرد سیستم ایمنی ما خواهد گذاشت

.این متخصص تغذیه در ادامه افزود: به هیچ وجه نباید جگر مرغ مصرف کرد زیرا آلودگی آن نسبت به دیگر اعضای مرغ بیشتر است .

منبع: سلامت نیوز

بیماری خونی نتیجه مصرف خون مردگی گوشت مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ