مادر ۲۲ ساله که برای انجام تست پاپ اسمیر خیلی جوان بود، قربانی سرطان دهانه رحم شد+عکس

مهرناز زاوه
یک مادر جوان پس از آنکه از انجام تست پاپ اسمیر در سنین پایین خودداری کرد، بر اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم در سن ۲۲ سالگی جانش را از دست داد.

یک مادر جوان پس از آنکه از انجام تست پاپ اسمیر در سنین پایین خودداری کرد، بر اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم در سن ۲۲ سالگی جانش را از دست داد. جید پیتمن، که یک پسر دو ساله به نام اسکار داشت، در اواخر سال ۲۰۱۴ به سرطان دهانه رحم مبتلا شد. تابستان گذشته پزشکان به او هشدار دادند که بین ۱۸ ماه تا ۲ سال زنده خواهد بود. اما پیشرفت بیماری سریع‌تر از آن بود که انتظارش می‌رفت و او همین پنج شنبه گذشته درگذشت.
آزمایشات نشان داد که توموری به بزرگی ۶ سانتی‌متر در مدخل رحم او رشد کرده و تا غدد لنفاوی، قفسه سینه و گردن او گسترش پیدا کرده است. خانم پیتمن مصمم بود که با انجام شیمی درمانی به زندگی عادی‌اش برگردد. اما سه هفته پیش به او گفته شد که سرطان به کبد رسیده است و دیگر کاری از دست پزشکان بر نمی آید.


خانم پیتمن قبل از مرگ کمپینی به راه انداخت تا سن انجام غربالگری دهانه رحم را از ۲۵ به ۲۰ سالگی کاهش دهد. تست پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان طراحی نشده است. بلکه اختلالاتی را نشان می‌دهد که پتانسیل ابتلا به سرطان را در شما افزایش می‌دهند.

خانم پیتمن پس از راه اندازی این کمپین گفت: «خیلی‌ها با این جمله مواجه می‌شوند که متاسفیم؛ کاری از دست ما بر نمی‌آید.» من معتقدم اگر در سن ۲۰ سالگی غربالگری کرده بودم، می‌توانستم سلول‌های غیر‌طبیعی دهانه رحمم را جراحی کنم و بهبود یابم. اما چون خیلی جوان بودم، انجامش ندادم و در مقابل، سلول‌های سرطان در تمام بدنم رشد کردند.
به همین دلیل بود که این کمپین را به راه انداختم. من می‌دانم که دیگر خوب نخواهم شد و این را پذیرفته‌ام. اما می‌خواهم جان بقیه خانم‌ها را نجات دهم. پزشکان می‌گویند انجام تست پاپ اسمیر در سنین پایین مضرات زیادی دارد. اما چطور ممکن است؟ عدم انجام این تست برای منِ نوعی ضرر بیشتری داشته است!
منبع: dailymail

تشخیص سرطان ۳ خواهر در فاصله ۶ هفته از همدیگر+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ