دم نوش های مناسب فصل بهار را خودتان بچینید، دم کنید و بنوشید

jalalvand
بهار فصل گلاب‌گیری در کاشان و تورهای این فصل است.بهتر است شما نیز هنگام سفر از گیاهان دارویی چیده و با خود سلامتی را به سوغات بیاورید. یادتان باشد از گل سرخ و دم‌نوش آن غافل نشوید تا بتوانید دم‌نوشی خوب برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید.

با شروع فصل بهار تدریجاً طول روزها بلند و هوا رو به گرمی می‌رود.ابوعلی سینا بهار را به بیداری خون در بدن نسبت می‌دهد. بسیاری از افراد عقیده دارند که با شروع فصل بهار بی‌حالی و شبه‌خستگی به انسان دست می‌دهد.

تردیدی نیست که تغییرات فصل از راه‌های گوناگون روی جسم و روحیه انسان اثر می‌گذارند.در اینجا قصد داریم شما را با یک دم‌نوش بهاری آشنا کنیم که خوردن آن در این فصل می‌تواند موجب تجدید قوا و تقویت جسم تان شود. ترکیبات شیمیایی این دم‌نوش عبارتند‌ از: پکتین، اسید گالیک، تانن و کوترستول.

طرز تهیه دم‌نوش گل سرخ:

یک‌سوم قاشق غذاخوری پر از برگ‌های گل سرخ و یک قاشق چای‌خوری چای سبز را در یک قوری چینی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید.پنج تا ده دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.سپس آن را صاف و میل کنید.

راه دیگر برای تهیه این دم‌نوش این است که پانزده تا بیست گرم برگ گل سرخ خشک‌ شده را در یک لیتر آب جوش دم کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان بنوشید.

روش دیگر این است که چند عدد میوه گل سرخ را در یک قوری آب جوش بریزید، بیست دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.سپس دم‌نوش را با مقداری عسل جرعه‌جرعه بنوشید.

طبیعت گل سرخ معتدل و کمی قابض است.این دم‌نوش آرام ‌بخش و شادی ‌افزاست، بنابراین نوشیدن آن در این فصل برای کسانی که احساس افسردگی می‌کنند، مفید است.

این دم ‌نوش به طور کلی به درمان اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.این دم ‌نوش همچنین برای درمان سرد مزاجی جنسی در زنان مفید است و خوردن آن به زنانی که این مشکل را دارند توصیه می‌شود.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: دمنوش‌ها چگونه به جنگ حساسیت های بهاری می روند؟

از خواص دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی چه می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ