راز ۱۰ رژیم غذایی ۱۰ کشور مختلف جهان-قسمت اول

مهرناز زاوه
روش‌های بسیاری برای سالم غذا خوردن و محدود نمودن روند افزایش وزن وجود دارد و کشورهای مختلف در سراسر جهان دستورالعمل‌های مخصوص به خود را دارند.

آیا به دنبال روش‌های جدیدی برای ثابت نگه داشتن وزن و ارتقای سلامت خود هستید؟ در ادامه، شما را با ۱۰ رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن آشنا می‌کنیم. روش‌های بسیاری برای سالم غذا خوردن و محدود نمودن روند افزایش وزن وجود دارد. کشورهای مختلف در سراسر جهان دستورالعمل‌های مخصوص به خود را دارند. رژیم‌های غذایی آبا و اجدادی مانند رژیم غذایی تاراهومارا در هند یا رژیم غذایی سرخپوستان مکزیک به لحاظ کیفی اشتراکات زیادی دارند.
این رژیم‌های غذایی عمدتا بر مبنای پخت غذاهای گیاهی تصفیه نشده استوار هستند. اما برای آنکه از فواید سلامتی این برنامه‌های غذایی بهره‌مند شوید، به کدام یک نیاز دارید؟ هیچ‌یک از این رژیم‌هایی غذایی بهترین نیستند. انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. بنابراین، گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نیازهای شما سازگار باشد. در ادامه، ۱۰ رژیم غذایی سالم معرفی می‌شوند که می‌توانید از آنها در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.
۱. فرانسه: ناهار را به وعده غذایی اصلی‌‌تان تبدیل کنید
یکی از رژیم‌های غذایی سنتی فرانسه شامل پنیر غنی شده و گوشت است. شاید خوردن این ترکیب از مواد غذایی برایتان تناقض آمیز باشید. اما هیچ تناقضی وجود ندارد. نحوه غذا خوردن فرانسوی‌ها این تناقض را بر‌طرف می‌کند. در فرانسه مردم وعده‌های غذایی کوچکی می‌خورند، ۳ وعده در روز، بدون میان وعده. به طور سنتی مهم‌ترین و پرحجم‌ترین وعده غذایی در وسط روز است و نه آخر شب. وقتی دیر غذا می‌خورید، بیشتر می‌خورید و احتمالش هست که غذاهای چربی‌دار مصرف کنید.
۲. آمریکای لاتین: با اعضای خانواده و دوستانتان غذا بخورید
اگر با دوستان یا اعضای خانواده غذا بخورید، می‌توانید از فواید سلامتی مرتبط با این کار بهره‌مند شوید. غذا خوردن با جمع، یکی از سنت‌های قدیمی در آمریکای لاتین است. دور یک میز بنشینید، غذا بخورید و از صحبت کردن با همدیگر لذت ببرید. شاید سایر فرهنگ‌ها از مشاهده چنین عملی حیرت‌زده شوند. اما غذا خوردن به صورت جمعی لذت‌بخش‌تر است و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.
۳. ژاپن: با سوپ شروع کنید
مردمان اوکیناوا در جنوب ژاپن به طول عمر زیاد و نرخ ابتلای پایین به سرطان سینه شهره‌اند. یکی از رازهای طول عمر آنها این است که بیشتر وعده‌های غذایی -حتی صبحانه- را با خوردن یک کاسه سوپ میسو شروع می‌کنند. این سوپ شما را نیمه سیر می‌کند و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. بر اساس یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه ۲۵ ساله بر روی مردم اوکیناوا، نرخ ابتلای پایین به سرطان سینه در میان این مردم به خوردن غذاهای فرآوری نشده حاوی سویا مانند توفو و میسو نسبت داده می‌شود.
۴. رژیم مدیترانه‌ای: از روغن زیتون به عنوان چربی مورد علاقه‌تان استفاده کنید
از اسپانیا و ایتالیا گرفته تا یونان، ترکیه و شمال آفریقا، روغن زیتون یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. این روغن ارزان بوده و در سراسر جهان به وفور یافت می‌شود. روغن زیتون سرشار از چربی‌های اشباع نشده است و چگالی لیپوپروتئین‌‌های مضر را در بدن کاهش می‌دهد. شما می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود را با روغن زیتون میل کنید. این روغن کمک می‌کند که ویتامین‌های محلول در چربی موجود در سبزیجات از جمله ویتامین A، E و K را جذب کنید.
۵. ایسلند: یک عالم ماهی چرب بخورید
مردمان ایسلند علی رغم زمستان‌های طولانی و تاریکی که دارند، از کمترین نرخ افسردگی در جهان برخوردارند. یکی از دلایل موفقیت آنها، رژیم‌های غذایی سرشار از ماهی است که نیاز اسیدهای چرب امگا ۳ را تامین می‌کند. این مسئله در سایر کشورها نیز به اثبات رسیده است. بر اساس یافته‌های به دست آمده از مطالعه سال ۲۰۰۴ که بر روی ۴ هزار فرد بالغ فنلاندی به انجام رسید، مشخص شد زنانی که ماهی کمتری مصرف می‌کنند، بیشتر افسرده می‌شوند.
منبع: lifescript

۶ راه کاهش وزن که باید از خانم‌های فرانسوی یاد بگیریم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ