این 6 اشتباه رابطه جنسی تان را خراب می کند (قسمت اول)

پانته آ توتونپیان
ترک عادت بسیار سخت است مخصوصا وقتی وارد زندگی زناشویی تان هم شده باشد. وقتی این عادت ها شما و همسرتان را آزادهنده می کند، شما مدام احساس می کنید چیزی در زندگی مشترکتان گم شده. نمی توان به سادگی از کنار چنین مواردی گذشت و البته نمی توان هم کسی را مقصر دانست. اما می دانید که باید تغییر ایجاد کنید.

۱- همیشه منتظر ابراز عشق همسرتان هستید
معمولا خانم ها بیشتر تمایل دارند که اول همسرشان پا پیش بگذارد و از آنها تعریف و تمجید و در نهایت ابراز عشق کند. اگر شما هم بر همین عقیده هستید، ممکن است به توجه گرفتن از همسرتان عادت کرده باشید. حتی زمانی که رابطه تان چارچوب محکمی دارد و شما از بابت عشق همسرتان مطمئنید، بنابراین چنین عادتی نه تنها شما را از اغنای نیازهایتان (چه در یک رابطه جدید چه یک رابطه طولانی) دور می کند که این موج اشتباه را به همسرتان ارسال می کند که «این رابطه مفهومی متفاوت از برداشت او» برای شما دارد. این تمرین خوبی است که در رابطه زناشویی تان هم گاهی کنترل به دست بگیرید و مطمئن باشید همسرتان هم از اینکه گاهی شما آغازگر رابطه باشید، خوشنود خواهد شد.

۲- سر یک موضوع تکراری بحث می کنید
بحث و جدل خیلی راحت شروع می شود به خصوص موضوع های تکرار شونده. به جای اینکه همیشه اعتراض و یک موضوع ساده را به یک چالش کشدار تبدیل کنید، زمانی را که هردویتان آرام و خونسرد هستید، انتخاب و در مورد مشکل هایتان با هم صحبت و برنامه ریزی کنید تا راه حلی دائمی برای رفعشان پیدا کنید. همین کار را برای عادات بد خود هم انجام دهید؛ از کارهای ساده تر و کوچک تر شروع کنید و برای انجامش با همسرتان رقابت کنید و ببینید شما زودتر عادات بدتان را ترک می کنید یا او! به این ترتیب هردویتان برای ادامه این روند تشویق می شوید.

۳- همسرتان را حق مسلم خود می دانید
به گزارش زندگی مثبت، اگر چند سالی از زندگی مشترکتان گذشته، خیلی راحت ممکن است دچار چنین عادت بدی شوید. البته از یک نظر اینکه شما و همسرتان یکدیگر را فقط و فقط حق مسلم خودتان بدانید نشانه خوبی است چرا که یعنی هر دوی شما احساس می کنید می توانید به دیگری اتکا کنید، اما از طرفی هم اینکه هر خدماتی که از همسرتان دریافت می کنید، «حق مسلم» خود بدانید، ممکن است دیگر تشکر و سپاسگزاری در کار نباشد! پس بهتر است هرازگاهی نگاهی به اوضاع زندگی تان بیندازید و بابت رفاه و آسایشی که همسرتان (زن یا شوهر) برای شما فراهم کرده، از او تشکر کنید و به او بگویید چقدر این موضوع برایتان ارزشمند است.

منبع : جام جم

قسمت دوم را از اینجا بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ