عجیب ترین و نادرترین بیماری‌های جهان

faateme1366
انسان‌های خوشبخت یک زندگی در سلامتی کامل را خواهند داشت و بعد از چند سال به علت کهولت سن جانشان را از دست می‌دهند. اما بعضی دیگر به اثر تصادف یا بیماری جانشان را از دست می‌دهند.

انسان‌های خوشبخت یک زندگی در سلامتی کامل را خواهند داشت و بعد از چند سال به علت کهولت سن جانشان را از دست می‌دهند. اما بعضی دیگر به اثر تصادف یا بیماری جانشان را از دست می‌دهند. بسیار شنیده‌ایم افرادی سرطان و یا بیماری‌های شناخته شده‌ای دیگری دارند اما شاید در مورد این بیماری‌های بسیار عجیب چیزی زیادی نشنیده باشید.

1.موبیوس: این بیماری، بیماری‌‌ای نیست که جان فردی را تهدید کند. در این بیماری، فرد توانایی حرکت دادن اجزای صورتش را ندارد. حتی نمی‌توانند چشمانشان را از این سو به آن سو حرکت دهند. گاهی مواقع تنفس و خوردن آن‌ها با مشکل مواجه می شود.

2. الفانتیاسیس: افرادی به این بیماری مبتلا می‌شوند که پشه‌ای خاص آن‌ها را نیش زده باشد. در این بیماری بازو یا پاهای فرد به شدن ورم می‌کند.

3. سندرم گرگینگی: همانطور که از اسم این بیماری مشخص است، افراد مبتلا با بدن پر مو به دنیا می‌آیند یا در بعضی موارد بعدها اثر آن مشخص می‌شود و بدن فرد پر مو می‌شود.

4. پیری زودرس: این بیماری باعث می‌شود فرد در دوران کودکی به سن پیری برسد و حتی علائم پیری هم نشان می‌دهند.

5. صورت شیری: مبتلایان صورتی مانند شیر پیدا می‌کنند چرا که چند عامل در بدنشان باعث می‌شود استخوان‌های آن‌ها بیش از حد رشد کند

.

6. پرتئوس: نام این بیماری از روی یکی از خدایان یونانی برداشته شده‌است چرا که او می‌توانست تغییر شکل دهد. در حال حاضر 120 بیمار در دنیا وجود دارند که از این بیماری رنج می‌برند. علائم این بیماری شامل رشد بیش از حد پوست و استخوان‌ها می‌شود که یک تومور مسبب آن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-12-19 - 20:38 پاسخ

دست شما درد نکنه .خوب بود. ما رو آشنا کردید