کایروپراکتیک هزار و یک دلیل سردرد را درمان می کند!

jalalvand
سردرد یکی از مشکلاتی است که همه افراد در طول زندگی خود آن را بارها و بارها تجربه می کنند. برخی از افراد دائما دچار سردرد می شوند و به نوعی درگیر آن هستند. دلایل بسیار زیادی برای به وجود آمدن سردرد وجود دارد، برای مثال سردرد می تواند به دلیل استرس ، تغییرات فصل و مشکلات سیستم عصبی به وجود بیاید.

دکتر فرهاد علی همتی ، متخصص کایروپراکتیک از آمریکا گاهی اوقات عصب ناحیه فک درگیر است و برای فرد سردرد به وجود می­آورد. ضعف در بینایی و مشکلات چشم یکی دیگر از دلایل سردرد محسوب می­شود. همچنین فرد می­تواند به دلیل مشکلات روحی و روانی یا در اثر مصرف داروها دچار سردرد شود.

 ابتلا به انواع بیماری­ها مثل فشار خون بالا و داشتن یک سبک زندگی غلط می­تواند در ایجاد سردرد نقش داشته باشد. تغذیه نامناسب نیز در ابتلا به سردرد بی­تاثر نیست. دلیل ابتلا به سر درد هر چه که باشد، می­تواند از کیفیت زندگی بیمار بکاهد.

درمان سردرد بدون دارو

راه­های مختلفی برای کنترل و درمان سردرد وجود دارد از زدن پمادهای مخصوص روی پوست، تا مصرف دارو و استراحت کردن به بیمار توصیه می­شود.

متخصص کایروپراکتیک دیدگاه متفاوتی نسبت به سردرد دارد و معتقد است که علت اصلی بسیاری از سردردها می­تواند وجود فشار بر سیستم عصبی بدن باشد که منجر به تنگ شدن عروق و کاهش خون­رسانی و اکسیژن رسانی به مغز می­شود.

متخصص کایروپراکتیک برای درمان سردرد، تنظیم ستون فقرات را به شیوه­ای خاص انجام می­دهد و به این طریق فشار را به صورت تدریجی از روی دیسک و سیستم عصبی برمی­دارد.

وقتی فشار برداشته می­شود، مریض احساس بهبودی خواهد داشت و یکی از مزیت­های درمان با کایروپراکتیک عدم استفاه از داروست.

بدن خودش را ترمیم می­کند

چنانچه درمان سردرد به شیوه کایروپراکتیک برای فردی مناسب نباشد، متخصص کایروپراکتیک او را به متخصصین دیگر ارجاع می­دهد.

معمولا بعد از گذشت 4-5 جلسه باید نتیجه درمان با کایروپراکتیک مشخص شود و بعد از اینکه تاثیری در بهبود فرد دیده شد، درمان ادامه پیدا می­کند. متخصص کایروپراکتیک معتقد است بعد از تنظیم ستون فقرات، بدن خودش را ترمیم می­کند و به مرور در فرد بهبودی حاصل می­شود.

بسیاری از افرادی که برای درمان سردرد از کایروپراکتیک کمک می­گیرند از این شیوه درمانی راضی هستند و به دلیل عدم استفاده از دارو آن را گزینه بسیار خوبی می­دانند.

کمک گرفتن از تکنولوژی برای درمان

روش­های زیادی برای درمان سردرد وجود دارد برای مثال برخی از متخصصین با استفاده از تکنولوژی (نوروفیدبک) به درمان سردرد می­پردازند. چنانچه بیمار بتواند با بهره­گیری از تکنولوژی درمان شود، باید از این روش کمک گرفت و متخصص کایروپراکتیک مخالف این مسئله نیست.

البته تا زمانی که فرد تحت درمان زیر نظر متخصص کایروپراکتیک است نباید از درمان­های دیگر به صورت هم­زمان  کمک گرفته شود. مگر در شرایطی که متخصص کایروپراکتیک تشخیص بدهد که فرد به درمان­های کمکی در کنار درمان کایروپراکتیک، احتیاج دارد.

درست زندگی کنید

متخصص کایروپراکتیک علاوه بر اینکه تنظیم ستون فقرات را انجام می­دهد به بیمار روش­های مراقبت از بدن را نیز می­آموزد تا با اصلاح سبک زندگی مانع از سردرد شود. چنانچه فرد بعد از درمان به روش کایروپراکتیک مجددا سبک زندگی نادرست را دنبال کند سردردهای او بازمی­گردد.

برای مثال آن دسته از افرادی که عادت دارند روی شکم خود ­بخوابند، باعث بهم خوردن تنظیم ستون فقرات می­شوند و سیستم عصبی دوباره درگیر خواهد شد که این مسئله می­تواند در ناحیه گردن باشد و سردرد را برای فرد مجددا به وجود بیاورد.

البته عوامل زیادی در به وجود آمدن سردرد نقش دارند که ازبین بردن برخی از این عوامل غیر ممکن است (مثل آلودگی هوا و استرس­های محیطی) ولی بیمار تا جایی که می­تواند باید از عوامل به وجود آورنده سردرد دوری کند.

افرادی که از طریق کایروپراکتیک درمان می­شوند، باید تمام توصیه­های مراقبتی پزشک متخصص کایروپراکتیک را به خوبی انجام بدهند و پس از تکمیل دوره درمان، برای تنظیم ستون فقرات هر چند وقت یک­بار به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنند تا مجددا سردرد به وجود نیاید و به این شکل از سردرد می­توان پیشگیری کرد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: درمان سریع سردرد در 2دقیقه

عرق جادویی درمان قطعی سردرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ