برای مصرف انگور اول بروشورش را بخوانید!

jalalvand
غوره بهتر است یا مویز؟ دکتر سعید صانعی- انگور میوه¬ای است بهشتی که نباید از خوردن آن غافل ماند. انگور می¬تواند برای بدن بسیار مفید باشد و هر یک از افراد باید با توجه به مزاج خود از انگور استفاده کنند. افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند باید انگور را به عنوان صبحانه بخورند و افرادی که تمایل به چاق شدن دارند باید انگور را همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا استفاده کنند. بهترین انگور برای افراد با مزاج مختلف انگور سفید محسوب می-شود.

گرم و تر

انگور میوه مناسبی برای افرادی محسوب می­شود که مزاج آن­ها گرم و تر است. انگور با مزاج گرم و تر سازگاری دارد و افراد با مزاج گرم می­توانند به راحتی از آن استفاده کنند. انگور باید رسیده باشد و مقداری پوست آن چروکیده باشد. بعد از خوردن انگور نباید آب نوشید چون باعث مشکلات گوارشی در معده می­شود.

گرم و خشک

افرادی که مزاج­شان گرم و خشک است و صفرای غلیظی دارند باید به جای انگور از غوره استفاده کنند چون این دسته از افراد در صورت مصرف انگور دچار مشکلاتی می­شوند. برای مثال بدن این دسته از افراد در اثر خوردن انگور کهیر می­زند و با خوردن انگور احساس سوزش و داغ شدن در بدن خواهند داشت. اما افرادی که صفرای آن­ها زیاد نیستند می­توانند به راحتی انگور بخورند.

سرد و تر     

انگور برای افرادی که مزاج سرد و تر دارند میوه مناسبی نمی­تواند باشد چون هضم انگور برای این دسته از افراد سخت است. این افراد انگور کاملا رسیده که پوست آن پلاسیده دارد ، باید بخورند تا مشکلات گوارشی ناشی از مصرف آن به حداقل برسد. این دسته از افراد بهتر است از کشمش به جای انگور استفاده کنند.

سرد و خشک

افرادی که مزاج آن­ها سرد و خشک است مشکل چندانی با انگور ندارند ولی توصیه می­شود که انگور را با ارده مصرف کنند. این دسته از افراد حتی می­توانند به جای انگور از شیره انگور همراه با ارده استفاده کنند. افراد با مزاج سرد و خشک یا سرد و تر نباید انگور را با پنیر بخورند چون خاصیت گرمی انگور را می­گیرد.

 منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: هشت خاصیت جادویی- دارویی انگور

خاصیت معجزه‌آسای عصاره‌‌ هسته‌ انگور در درمان سرطان روده‌‌ بزرگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ