بهترین آب‌های طعم‌دار برای سوزاندن چربی و کاهش وزن-قسمت اول

مهرناز زاوه
با نوشیدن ۱.۵ لیتر آب در روز یعنی معادل ۶ لیوان می‌توانید ۱۷۴۰۰ کالری به طور سالانه بسوزانید. برای سوزاندن چربی سعی کنید آب را با غذاهای مغذی قاطی کنید تا آب‌های طعم‌دار درست کنید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن حدود ۲۰۰ گرم آب به طور روزانه تا ۳۰ درصد باعث افزایش روند متابولیسم بدن می‌شود. در واقع با نوشیدن ۱.۵ لیتر آب در روز یعنی معادل ۶ لیوان می‌توانید ۱۷۴۰۰ کالری به طور سالانه بسوزانید. برای سوزاندن چربی سعی کنید آب را با غذاهای مغذی قاطی کنید تا آب‌های طعم‌دار درست کنید٬ با این کار اکسیری به دست می‌آید که می‌تواند میزان انرژی شما را افزایش داده٬ با نفخ مبارزه کرده و کمکتان کند به وزن متعادل برسید. در اینجا به دستورالعمل درست کردن برخی از این آب‌های طعم دار اشاره می‌کنیم.
نعناع و گریپ فروت
همانطور که می‌دانید گریپ فروت دارای مزایای زیادی برای سلامتی است: تحقیقات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که به مدت شش هفته متوالی گریپ-فروت مصرف می‌کنند میزان زیادی از حجم شکمشان کاهش می‌یابد. علتش آن است که این میوه سرشار از مواد شیمیایی و گیاهی است که به سوزاندن چربی کمک می‌کند. از طرفی نعناع هم باعث سرکوب اشتها می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که هر دو ساعت یک-بار بخار روغن نعناع را استنشاق می‌کنند در ماه حدود ۲.۵ کیلو وزنشان کم می‌شود.
نعناع با لیمو و سیب
لیمو یکی از ترکیبات رایج آب‌های طعم‌دار است. آنتی اکسیدان موجود در پوست آن می‌تواند باعث تحریک آنزیم کبد شده تا به دفع مواد زائد از بدن کمک کند. معمولا آن را با سیب می‌توانید مصرف کنید.
هندوانه
هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش حجم چربی موجود در بدن است. افراد ورزشکاری که بعد از ورزش٬ آب هندوانه می خورند عضلاتشان با درد کمتری روبرو خواهد شد.
نعناع٬ خیار و توت
دانه‌های توت باعث می‌شود که آب طعم‌دار شما مزه شیرین و تند بیشتری پیدا کند. این غذای بسیار مغذی دارای خواص لاغرکننده است. طی تحقیقی٬ به یک سری شرکت کننده٬ دوز مشخصی از گیاه L.barbarum داده شد که در واقع توت از آن به عمل می‌آید و به گروه دیگر٬ دارونما داده شد تا بعد از صرف غذا بخورند. محققان دریافتند که یک ساعت بعد از مصرف٬ افرادی که توت خورده بودند به میزان ۱۰ درصد بیشتر از افرادی که به آنها دارونما داده شد کالری سوزاندند.


نعناع٬ لیمو و پرتقال
مرکبات جزو ترکیبات طعم‌دار قدیمی محسوب می‌شوند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان D-لیمونِن هستند؛ ترکیبی قدرتمند که در پوست آنها وجود دارد و آنزیم‌های کبد را تحریک می‌کند تا مواد زائد و سمی را از بدن دفع کند. یکی از روش‌های کاهش حجم شکم این است که روزانه به میزان زیاد آب طعم‌دار مرکبات مصرف کنید.
نعناع٬ خیار و کیوی
همانطور که می‌دانید کیوی در کاهش باد و نفخ شکم و یبوست تأثیر زیادی دارد و از طرفی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. خیار نه تنها باعث شادابی و طراوات می‌شود٬ بلکه سرشار از ویتامین C و K است.
خیار٬ کرفس و لیمو
سعی کنید کرفس را به هر نوع آب طعم‌داری که درست می‌کنید اضافه کنید. هر ساقه آن حاوی ۶ کالری بوده و سرشار از ویتامین A ٬ K و ویتامین B ٬ فولیت و پتاسیم است که باعث حفظ آب در بدن و بهبود عضلات کمک می‌کند.
توت فرنگی و انار
دانه‌های انار حاوی سه نوع پلی-فنول آنتی اکسیدان، تنینز٬ آنتوسیانینز و اسید آلاژیک هستند که همگی از بروز آسیب‌های ناشی از مولکول‌های رادیکال آزاد پیشگیری کرده و با آن مبارزه می‌کنند.
لیمو و هندوانه
هندوانه سرشار از ال-سیترولین است٬ نوعی آمینواسید که به خارج شدن لاکتیک اسید از عضلات کمک می‌کند و درد و خستگی را کاهش می‌دهد. از طرفی لیمو دارای خواصی است که به کم شدن اشتها کمک می‌کند.
منبع: eatthis

تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ