بدترین توصیه‌های زیبایی که در اینترنت پیدا می‌شوند-قسمت اول

مهرناز زاوه
اینترنت منبع فوق العاده‌ای است. همه ما از طرفداران پر و پا قرص آن هستیم و از آن متشکریم! اما در همین اینترنت، توصیه‌های زیبایی وحشتناکی ارائه می‌شود که برخی بی‌اثر بوده و برخی دیگر خطرناک هستند.

اینترنت منبع فوق العاده‌ای است. همه ما از طرفداران پر و پا قرص آن هستیم و از آن متشکریم! اما در همین اینترنت، توصیه‌های زیبایی وحشتناکی ارائه می‌شود که برخی بی‌اثر بوده و برخی دیگر خطرناک هستند. در ادامه، شما را با بدترین توصیه‌های زیبایی در فضای اینترنت آشنا می‌کنیم.
تهیه یک محصول برنزه‌کننده دست‌ساز با قهوه
این مورد احتمالا خطر چندانی ندارد؛ مگر اینکه به قهوه آلرژی داشته باشید. از طرفی، استفاده از رنگ‌های طبیعی از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش بهتر است. اما این ترفند به احتمال زیاد عملی نخواهد بود. قهوه ممکن است پوست شما را لکه‌دار کند، بدون آنکه کمکی به برنزه شدن نماید.
استفاده از کره بادام زمینی به عنوان کرم اصلاح صورت
گذشته از جنبه‌های منفی استفاده از تیغ اصلاح، به نظر می‌رسد این ترفند چیزی جز هدر دادن کره بادام زمینی نباشد. اگر کرم اصلاح‌تان تمام شده، از حالت‌دهنده استفاده کنید. این محصولات همان حالت لغزشی را ایجاد می‌کنند که با استفاده از ژل اصلاح پدید می‌آید؛ به علاوه، pH مو را تغییر داده و آن را نرم‌تر می‌کند و در نتیجه اصلاح موهای صورت راحت‌تر خواهد بود.
تهیه ماسک صورت از خاک دستشویی گربه
این ترفند در بسیاری از وب سایت‌ها معرفی شده است؛ حالا این سؤال پیش می‌آید که چه کسی ممکن است از این ترفند استفاده کند؟ البته کسانی که از این ترفند بهره می‌گیرند، عقلشان را از دست نداده‌اند. چون خاک دستشویی گربه حاوی بنتونیت و سیلیس است که در تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به کار گرفته می‌شود. این ترکیبات به جذب چربی‌های سطحی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. اما سایر ترکیبات موجود در خاک گربه مثل خیلی از محصولات بهداشتی برای پوست مضر و زیان‌بار هستند.
ترکاندن جوش با سنجاق قفلی
جدای از مضرات به کارگیری سوزن بر روی صورت، باید بدانید ترکاندن جوش با استفاده از اجسام تیز و اشیاء فلزی اکیدا توصیه نمی‌شود. وقتی پوست صورت‌تان را می‌شکافید، باکتری‌های سطحی به داخل پوست نفوذ کرده و محتویات داخل جوش به عمق پوست می‌روند. این امر موجب التهاب می‌شود که التیام آن به زمان بیشتری نیاز دارد. به علاوه، جای زخم ناشی از آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. بنابراین، توجه داشته باشید که ترکاندن جوش می‌تواند شما را تا آخر عمر درگیر زخم و جای جوش کند.
رفع لکه‌های تیره پوست با آب لیمو
مرکبات علاوه بر آنکه می‌توانند موهایتان را روشن‌تر کنند، قادرند لکه‌های تیره پوست را از بین ببرند. اما از طرفی این کار ممکن است عواقب قابل توجهی به دنبال داشته باشد. عارضه فیتوفوتودرماتیتیس (phytophotodermatitis) زمانی رخ می‌دهد که از مرکبات روی پوست صورت‌تان استفاده کنید و سپس در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این امر می‌تواند موجب یک واکنش آلرژیک شده و تاول و التهاب بیافریند. برای جلوگیری از این عارضه توصیه می‌شود که از محصولات بهداشتی مناسب با ترکیباتی مانند ویتامین C، اسید کوجیک و شیرین بیان استفاده کنید.
تهیه ژل موبر صورت با استفاده از شکر ذوب شده
شکر ذوب شده و چسبنده، پتانسیل سوزاندن بالایی دارد. اگر ژل تهیه شده بیش از اندازه داغ باشد، می‌تواند موجب سوختگی درجه سه شود. علاوه بر این، حتی اگر موفق شوید این ژل را به طور صحیح تهیه کنید، باید در استفاده از آن مراقب باشید. از آنجایی که هر دو دست شما بند است، ممکن است نتوانید پوست صورت‌تان را سفت نگه دارید. عدم انجام این کار می‌تواند باعث کبودی در نواحی مختلف صورت شود.
منبع: allure

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ