رهایی از کمر درد به روش های خاص!

jalalvand
درد ، سوزش و احساس ناراحتی در کمر که با گذشت زمان تشدید می‌شوند. هر چه از زمان ابتلا بیشتر بگذرد علائم نیز بیشتر خواهند شد. وقتی فرد دچار کمر درد می‌شود در اوایل ابتلا هنگام فعالیت‌های طولانی مدت و ورزش درد و ناراحتی را احساس می‌کند ولی به مرور زمان با حرکت های ناگهانی یا حتی ایستادن، فرد دچار درد خواهد شد.

مهندس محسن محمودی – فارغ‌التحصیل طب سنتی‌چینی از کالج ICTCMV ونکوور کانادا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره برطرف کردن این درد و درهای شایع دیگر مطالب مفیدی را بیان می کند.

امروزه کمردرد یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. کمردرد می‌تواند به دلیل فتق دیسک کمر ایجاد شود.درمان قطعی فتق دیسک (پارگی کپسول) جراحی است البته در مراحل اولیه با ورزش‌های خاصی می‌توان به بهبود بیمار کمک کرد.

امروزه طب مکمل به همراه طب‌مدرن در زمینه پیشگیری و درمان این گونه اختلالات(کمردرد) موفق بوده است. برای بهبود بیمار می‌توان از طب‌سوزنی کمک گرفت. متخصص طب‌سوزنی با باز کردن کانال مثانه(از بالای ابروها شروع و به کمر، پشت سر، پشت ران و ساق پا به انگشت کناری (خارجی ) پا منتهی می‌شود) ، می‌تواند در کاهش این‌گونه دردها تا حدود زیادی موثر باشد.

کاپینگ یا بادکش از اقدامات دیگری است که به کاهش درد کمک می‌کند. یکی از عوامل ایجاد درد سیاتیک و درد کمر، ضعف و سستی عضلات اطراف ستون فقرات محسوب می‌شود برای رفع این مشکل باید از ورزش‌های خاص این نواحی به ویژه نواحی کمر و پهلو کمک گرفت و به تقویت عضلات آن‌ها پرداخت.

عضله قوی می‌تواند به عنوان چهرچوب محکمی برای ستون فقرات باشد و از دیسک‌های کمر حمایت کند. بادکش یکی از کارهایی است که می‌تواند در تسریع تقویت عضلات نقش داشته باشد.بادکش سبب افزایش خون‌رسانی موضعی به عضو می‌شود و تغذیه عضله (تامین مواد موردنیاز و اکسیژن) را به همراه دارد به عبارت روشن‌تر این‌که عضو دارای عروق بیشتر(انژیوژنز = رگ سازی ) مویرگ های بیشتر و تغذیه بیشتر خواهد شد. بادکش همچنین باعث فراخوان سلول‌های التهابی به موضع شده و کاهش التهاب را به همراه دارد.

بادکش متحرک می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در این رابطه داشته باشد. این نوع کاپینگ(بادکش) به حجامت خشک نیز معروف است و با اتساع عضله و عروق خون‌رسانی را به عضو افزایش داده و به مرور باعث تقویت و نیز کاهش التهاب ودرد ( در اثر حضور موادی چون اندورفین‌ها و سلول‌های التهابی ) می‌شود ، البته این کار باید در شرایطی انجام شود که مشکل حادی در ستون فقرات وجود نداشته باشد، انجام این کار برای فتق دیسک مناسب نیست و در شکستگی‌ها بادکش ممنوعیت دارد.

بادکش را نباید روی مفاصل و مهره‌ها انجام داد و تنها در نقاطی از بدن که عضلات زیادی دارد باید بادکش انجام شود. در اختلالات ناشی از استنوز(بارک شدن) نیز زیر نظر ارتوپد باید درمان‌های تخصصی انجام گیرد. بادکش در کنار طب نوین می‌تواند اثرات بسیار خوبی  در درمان کمر درد و گردن درد داشته باشد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: آیا با طب سنتی می توان اسپاسم عضلانی را درمان کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ