چگونه با فرسودگی شغلی مقابله کنیم؟(قسمت اول)

jalalvand
فرض کنید پنجشنبه بعد از ظهر است. آیا سر حال و با انرژی هستید؟ یا خستگی یک هفته کار طاقت ‌فرسا در بدن‌تان باقی مانده است؟ شاید هم هنوز مشغول کار هستید، یا پشت میز کار، یا با تلفن هوشمند. احتمالاً شما هم از خطرات فرسودگی شغلی آگاهی دارید. حتماً این را هم می‌دانید که زیاد کار کردن، مثل چند کار را با هم انجام دادن می‌تواند بهره‌وری تان را از بین ببرد.

با این حال، همیشه یک کار دیگر هم هست که باید انجام شود، یک ایمیلی دیگر هست که باید فرستاده شود و یا یک مشتری یا رییس عجول دیگر هم وجود دارد که نمی‌خواهد تا شنبه صبح صبر کند. به همین دلیل است که کمی‌ بیشتر کار می‌کنید، و بعد کمی‌ بیشتر از قبل، تا اینکه بالاخره همه‌ی این کار‌ها را به انجام برسانید و این کار را هفته‌های متوالی ادامه می‌دهید. طولی نمی‌کشد که به خاطر کار، هم در منزل و هم در محل کار بد اخلاق، عصبی، بی خواب و تحریک‌ پذیر می‌شوید. این‌ها از نشانه‌های فرسودگی مفرط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سایه، اما هرچه تلاش کنید نمی‌توانید با این کارها شغل خود را کمی ‌آسان کنید. با این تفاسیر اگر نمی‌توانید شغل‌تان را عوض کنید، باید خودتان را تغییر دهید. قدم‌های ساده‌ای وجود دارد که اگر آن‌ها را بردارید می‌توانید حتی در استرس‌زاترین مشاغل هم با فرسودگی مقابله کنید.

این توصیه‌ی «هولی میسن»، رییس شرکت برندینگ میسن بارونت است. او می‌گوید صنعت تبلیغات به خاطر ساعات کاری زیاد، فضای بی‌نهایت رقابتی و نیاز به خلاق بودن آن هم تحت فشار زمانی، زبانزد است: «فکر می‌کنم آن‌هایی که در این صنعت سرآمد می‌شوند، به آن عشق می‌ورزند و آن را از ته قلب دوست دارند. اما جدای از این، هیچ یک از ما در مقابل فرسودگی ایمن نیستیم.» در ادامه شیوه‌هایی که میسن برای عبور موفقیت‌آمیز از دوران فرسودگی از آن‌ها استفاده می‌کند را از نظر خواهید گذراند. آن‌ها را امتحان کنید و ببینید تا چه حد به شما در مقابله با فرسودگی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب را در چگونه با فرسودگی شغلی مقابله کنیم؟(قسمت دوم)

منبع: سلامت نیوز

لینک های مرتبط: فرسودگی شغلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ