پیام کوتاه چطور می‌تواند باعث بهبود روابطتان شود-قسمت اول

مهرناز زاوه
پیام کوتاه یا اس-ام-اس ابزار قرن بیست و یکم برای کسب موفقیت است؛ ابزاری که شاید فکر می‌کردید صرفا یک گرایش زودگذر باشد. اما اگر اهل این فناوری نباشید، از قطار موفقیت جا خواهید ماند. بله! پیام کوتاه واقعا تا این حد قدرتمند است.

آیا تا به حال به مهارتی فکر کرده‌اید که شما را جذاب‌تر جلوه دهد؟ یا به افراد مهمی که در زندگی دارید، نزدیک‌تر کند؟ کسانی که از این مهارت‌ها برخورداند، قطعا اعتماد به نفس بالایی دارند و به نظر می‌رسد که موفقیت‌های حرفه‌ای و جنسی درست جلوی پایشان قرار می‌گیرد. پس چرا شما چنین چیزی را برای خودتان نخواهید؟ مهارت‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با بهره‌گیری از آنها به اهداف مورد نظرتان دست پیدا کنید. یکی از این مهارت‌ها، کاری است که هر روز به اشتباه انجامش می‌دهید!
پیام کوتاه یا اس-ام-اس ابزار قرن بیست و یکم برای کسب موفقیت است؛ ابزاری که شاید فکر می‌کردید صرفا یک گرایش زودگذر باشد. اما اگر اهل این فناوری نباشید، از قطار موفقیت جا خواهید ماند. بله! پیام کوتاه واقعا تا این حد قدرتمند است. اگر به درستی با آن کار کنید، می‌بینید که پیام کوتاه چیزی بیشتر از چند واژه ساده روی صفحه نمایش است. مانند هر چیز دیگری در زندگی، فقط آنچه را از آن دریافت می‌کنید که به خوردش داده‌اید.
در ادامه، شما را با ۵ حقیقت مهم در مورد پیام کوتاه آشنا می‌سازیم. این حقایق کمک می‌کنند که نحوه نوشتار و ارسال پیام‌های کوتاه را دگرگون کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا پیش از حرکت قطار سوار واگن شوید.
۱. پیامک دادن جای دوری نمی رود
«ارتباطات» در اوایل سال ۲۰۰۰ یک اصطلاح آرمانی بود. این اصطلاح معمولا در سخنرانی‌های کاری، مقالات مربوط به حوزه سلامت و ایمیل‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شد. ارتباطات در آن زمان به عنوان یک مهارت شگفت انگیز در نظر گرفته می‌شد و گفته می‌شد که موفقیت انسان در خیابان، محل کار و اتاق خواب در گروِ کسب این مهارت است. ارتباطات هنوز هم نقش بسزایی در حرکت رو به جلو، ایجاد روابط نزدیک، احترام متقابل و پیشرفت فردی دارد. اما در سال‌های اخیر، یک تغییر شگرف در زمینه ابزارهای ارتباطاتی حاصل گردیده است. بر اساس تحقیقات مرکز پژوهشی پیو در سال ۲۰۱۴، ۹۰ درصد از بزرگسالان امریکایی تلفن همراه دارند.
۲. بر خلاف دوستان‌تان، پیام‌های شما هرگز به شما دروغ نمی‌گویند
با توجه به تحقیقات دانشگاه نبراسکا، افراد در پیام‌های متنی در مقایسه با ملاقات های رودررو کمتر دروغ می‌گویند. بنابراین، اگر می‌خواهید با کسی یک گفتگوی صادقانه داشته باشید، تلفنی صحبت کنید. شرکت کنندگان در این مطالعه عنوان کردند که در بروز احساساتشان در ایمیل یا پیام کوتاه ۸۰ درصد بیشتر صادق هستند؛ و ۶۰ درصد از آنها نیز اعتراف کردند که در پیام‌هایشان به ندرت دروغ می‌گویند. بنابراین، پیامک دادن آنقدر‌ها هم بد نیست. به علاوه، خیلی‌ها از بیان ایده‌ها و نظرات خود می‌ترسند، چون فکر می‌کنند به خاطر آنها مورد قضاوت‌های نسنجیده قرار می‌گیرند.
۳. ۹۹٪ از پیام‌های متنی به هدفشان می‌رسند
اگر می‌خواهید پیامی بفرستید و از رسیدن به هدف‌تان نیز مطمئن شوید، پیامک را امتحان کنید. در ادامه، داستانی را نقل می‌کنم که شما را از تاثیر قابل توجه پیام‌های متنی آگاه می‌سازد: دوستی داشتم که خانه‌دار بود و هفته‌ای ۳ یا ۴ بار ایمیل‌اش را چک می‌کرد. در صندوق پستی‌اش می‌چرخید، ایمیل‌های مهم را می‌خواند و مابقی آنها را پاک می‌کرد. در این شرایط، اگر شوهرش ایمیلی بفرستد و در آن بنویسد که او در لباس جدیدی که دیشب پوشیده، چقدر زیبا شده بود، احتمالا او تا روز دوشنبه یا چهارشنبه از وجود آن باخبر نخواهد شد. در چنین شرایطی، احتمال رسیدن ایمیل به هدف اصلی‌اش بسیار کم خواهد بود. از سوی دیگر، تلفن همراه او، دست سوم او است. بنابراین، اگر شوهرش به او پیامک بزند، می‌تواند مطمئن باشد که او مثل ۹۰٪ از سایر افراد در کمتر از ۳ دقیقه پیام ارسالی را خواهد خواند.
بر اساس داده‌های انجمن بازاریابی مبتنی بر پیامک، بازاریابی پیامکی به یک عرصه پیش رونده بدل شده است. بنابراین، افراد می‌توانند کسب و کارشان را از این طریق به طور مستقیم به مخاطبان شان عرضه کنند.
منبع: realmenrealstyle

چهار قدم تا رسیدن به اعتماد به نفس بالا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ