راست و دروغ تبلیغات ماهواره ای را بدانید!(قسمت اول)

jalalvand
اگر به تبلیغات ماهواره توجه کنید، متوجه می‌شوید که ظاهرا همه ما ایرانی‌ها یا چاق و لاغر هستیم، یا صاحب پوست‌هایی پر از لک و چین و چروک، بینی‌هایمان شدیدا نیازمند راه‌هایی برای کوچک‌شدن هستند و همه هم و غممان برنزه‌کردن پوستمان است یا این‌که از انواع اعتیاد بشدت رنج می‌بریم. گذشته از این موارد در مسائل زناشویی هم کاملا ناتوان و بیمار هستیم.

مساله از ۲ حالت خارج نیست، اگر دچار این مشکلات نباشید، با این تبلیغات مستمر به شما القاء می‌شود که یا در آستانه این مشکلات هستید یا این‌که اصلا به مشکل دچار شده‌اید.اگر دچار هرکدام از مسائل نامبرده هم باشید، مساله این است که کدام راه تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای توانسته کارگشا و قابل اعتماد باشد

وقتی که حاذق‌ترین پزشکان هم برای درمان هر کدام از این مشکلات، بعد از مشاوره و علت‌یابی، فقط روش‌های خاص و علمی را پیشنهاد می‌دهند.

این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت حتی عطاری‌ها هم حق فروش داروهای ضدچاقی و ترک اعتیاد و تجویز درمان را ندارند در حالی که شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر تبلیغات دارویی خود را بر اساس همین مسائل تعریف می‌کنند.

مسوولان وزارت بهداشت تاکید می‌کنند بیشترین داروهایی که به این طریق به دست مردم می‌رسد، داروهای لاغری و ضدچاقی است که در این زمینه مردم باید در نظر داشته باشند این داروها را از پزشک متخصص دریافت کنند.

در واقع از یک سو، متاسفانه بیشتر داروهای قاچاق، داروهای ماهواره‌ای است و از طرف دیگر، برخی از مردم براحتی و با اعتماد با شماره تلفنی که اعلام می‌شود، تماس می‌گیرند و به صورت پیک ، محصول موردنظر را دریافت می‌کنند.

این داروها معمولا غیرمجاز هستند یا مواد موثره ندارند یا مواد موثره غیرطبیعی دارند که در این زمینه توصیه می‌شود مردم به هیچ‌وجه از طریق ماهواره و با یک تماس داروهای مورد نیاز خود را دریافت نکنند.

متاسفانه خیلی از مردم نمی‌دانند چرا نباید از محصولی بهداشتی یا دارویی که مجوز وزارت بهداشت ندارد، استفاده کنند.

مساله این است که صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای محصولات آرایشی و بهداشتی نشان‌دهنده آن است که این محصولات حتی اگر برای مصرف‌کننده‌ای اثربخشی مورد نیاز را نداشته باشند، به پوست آسیب نمی‌رسانند. به عنوان مثال سرطان‌زا و حساسیت‌زا نیستند.

ادامه مطلب را در راست و دروغ تبلیغات ماهواره ای را بدانید!(قسمت دوم)

منبع: سایت تا سلامتی

لینک مرتبط: آیا کرم هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند واقعا روی زیبایی تاثیرگذارند؟

آیا کرم هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند واقعا روی زیبایی تاثیرگذارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ