مشکلات تناسلی مردان با تبلیغات ماهواره ای درمان پذیر نیست!

jalalvand
امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای بسته به نیاز مخاطبین خود در یک بخش بخصوص، تبلیغات وسیع و همه جانبه دارند. بر این اساس تبلیغات شبکه‌های فارسی زبان بیشتر بر حول محور محصولات و کالاهای جنسی، ترک اعتیاد، کاهش وزن، افزایش قد و چند موضوع دیگر می‌چرخد. در ادامه، یک جراح بیماریهای کلیه و مجاری ادراری صحت و سقم این موضوع را توضیح می‌دهد.

 یکی از شگردهای مهم ماهواره‌ها رواج فرهنگ بیماری زایی است. بیماری زایی یعنی تولید و ایجاد یک بیماری توسط یک عده افراد خبره که وجود خارجی ندارد. یعنی آنقدر موضوعی را تکرار می‌کنند که فرد احساس می‌کند بیمار است و باید سراغ درمان خود برود. یکی از این موارد هم اندازۀ آلت تناسلی در مردان است.

یک مثال بارز تبلیغ کرمی است که مبلغان آن مدعی هستند که سبب افزایش اندازۀ آلت تناسلی در آقایان می‌شود. آن‌ها برای اینکه محصول خود را به فروش برسانند در ابتدا اقدام به بیان مطالبی کاملا کذب می‌کنند که به هیچ وجه مبنای علمی ندارد.

این نوشته را از تبلیغات آن‌ها ذکر می‌کنم: «طبق آمارهای کسب شده تقریبا ۷۰ درصد از افراد در سراسر دنیا از کوچک بودن دستگاه تناسلی خود رنج برده و احساس حقارت می‌کنند (جهت اطلاع بایستی خاطر نشان سازم که هر بیماری تعریف خاص خودش را دارد، و صرف ادعای یک فرد دلیل بیماری وی نیست؛ مسئله بعد این است که یک فرد خارج از فرایندهای فیزیولوژیک طبیعی نمی‌تواند انتظار خاصی از خودش داشته باشد، و مساله سوم میزان شیوع کوچک بودن دستگاه تناسلی در جوامع مختلف است، میزان شیوع مرضی این بیماری در جوامع مختلف یک در هزار است نه ۷۰ درصد).

آن‌ها در ادامۀ تبلیغشان چنین می‌آورند: «کوچک بودن آلت تناسلی یک مرد اثرات بسیار بدی را در زندگی و فکر او دارد و حاصلش: افسردگی، عدم اعتماد به نفس، خجالتی شدن، سرخورده شدن از روابط جنسی و نارضایتی شریک جنسی او و…. خواهد بود». در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست.

آن‌ها با تبلیغات گسترده به مردان القا می‌کنند که دارای مشکل هستند و درمان مشکل نیز نزد خود آن‌ها ست. مگر افرادی که دارای قد ۱۷۵ سانتی‌متر هستند و اگر قد آن‌ها به ۱۹۰ سانتی‌متر نرسد باید دچار عدم اعتماد به نفس، خجالتی، و سرخورده شوند، با یک مختصر آگاهی و دادن اطلاعات به افرادی که فکر می‌کنند دارای مشکل هستند، برخی متقاعد می‌شوند که دارای مشکل نیستند.

البته باید متذکر شد که متاسفانه تعداد افرادی که در دام فریبکاریهای تبلیغاتی می‌افتند نیز کم نیست. کدام عقل سالم قبول می‌کند که با پوشیدن یک دمپایی به مدت ۴۵ روز ۸ سانتی‌متر قدش بلند‌تر خواهد شد؟ ولی باز متاسفانه کم نیستند افرادی که نسبت به خرید و استفاده از این دمپایی‌ها اقدام می‌کنند. همین در مورد دستگاه‌ها و داروهایی که ادعا می‌شود اندازۀ آلت تناسلی را زیاد می‌کنند نیز صدق می‌کند.

امروزه علم پزشکی از جمله در کشورمان پیشرفت زیادی کرده و بسیاری از بیماری‌ها قابل درمان است. این درمان‌ها برای افرادی که دارای کوچکی اندازۀ آلت تناسلی «مرضی» (تاکید می‌کنم: «مرضی») هستند، در دسترس است.

تشخیص با پزشک است

تشخیص «مرضی بودن» کوچکی آلت تناسلی با پزشک است و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد، ولی آن دلیل وجود بیماری نیست.

یک مرد با قد ۱۷۰ سانتی‌متر که از نظر علم پزشکی طبیعی است، ممکن است بخواهد قدش ۱۹۰ سانتی‌متر شود، ولی وی انتظارات نابجایی است که از خودش دارد و در علم پزشکی هیچ اقدامی برای ادعای وی متصور نیست.

درمان از ۱۴سالگی

در مواردی که فرد دارای کوچکی «مرضی» آلت تناسلی است دو اقدام درمانی می‌توان انجام داد.

اولین آن دارو درمانی است که بیشتر قبل از ۱۴ سالگی مؤثر است. اگر کوچک بودن اندازۀ آلت تناسلی قبل از کامل شدن سن بلوغ تشخیص داده شود، کمک زیادی می‌توان به بیمار کرد. این را همین جا متذکر شوم که اکثر پسربچه‌هایی که دارای آلت تناسلی رشد نکرده هستند در آینده از نظر باروری یا‌‌ همان بچه دار شدن نیز ممکن است مشکل پیدا بکنند. بنابراین تشخیص به موقع و زودرس خیلی کمک کننده خواهد بود.

جهت راهنمایی والدین عزیز، هر پسر بچۀ بالای یک سال که طول دستگاه تناسلی وی در حالت کشیده کمتر از ۱/۹ سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر آن با استفاده از داده‌های زیر می‌توان بطور واقعی در مورد اندازۀ آلت تناسلی قضاوت کرد که در آن طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست بر حسب سانتی‌متر در سنین مختلف نشان داده می‌شود.

نوزاد ۳۰ هفته: ۱/۵

نوزاد ۳۴ هفته: ۲/۵

کودک ۶ ماهه: ۱/۹

کودک ۱ ساله: ۲/۳

کودک ۲ ساله: ۲/۶

کودک ۳ ساله: ۲/۹

کودک ۴ ساله: ۳/۳

کودک ۵ ساله: ۳/۵

کودک ۶ ساله: ۳/۸

کودک ۷ ساله: ۳/۹

کودک ۸ ساله: ۳/۷

کودک ۹ ساله: ۳/۸

کودک ۱۰ساله: ۳/۸

بالغین: ۹/ ۳

آلت تناسلی مخفی شده

و اما تکنیکهای جراحی نیز برای افزایش حجم و اندازۀ آلت تناسلی در حالت«مرضی» وجود دارد. یکی از مواردی که به طور شایع در کلینیک با آن مواجه هستیم، در افراد چاق و بویژه کودکان، آلت تناسلی در زیر چربی ناحیۀ عانه مخفی می‌شود که اصطلاحاً به آن« آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده »می‌گویند و این با آلت تناسلی کوچک فرق می‌کند.

در بسیاری از موارد با بزرگ شدن کودک و کاهش وزن وی، این مشکل برطرف می‌شود، ولی گاهاً خود فرد چاق نیست ولی به علت حجم زیاد چربی ناحیۀ عانه ۳-۲ سانتی‌متر از آلت تناسلی در چربی فوق مدفون می‌شود، در همچون مواردی می‌توان با یک عمل جراحی مشکل را به مقدار زیادی حل کرد. (دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، جراح بیماریهای کلیه و مجاری ادراری- با تلخیص)

منبع: جام جم سرا

لینک مرتبط: سلام آیا روش علمی وجود دارد تا آلت تناسلی بزرگتر و طول آن بیشتر شود ؟

آیا راهی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان هست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ