رو‌ش‌های از بین بردن درد که فیزیوتراپیست‌ها روی آن قسم می‌خورند

مهرناز زاوه
زمانی که درد دارید شاید فیزیوتراپیست آخرین کسی باشد که مجبور شوید ببینید اما این افراد متخصص در واقع کسانی هستند که جواب قطعی را در زمینه‌ی از بین بردن درد به شما خواهند گفت.

زمانی که درد دارید شاید فیزیوتراپیست آخرین کسی باشد که مجبور شوید ببینید اما این افراد متخصص در واقع کسانی هستند که جواب قطعی را در زمینه‌ی از بین بردن درد به شما خواهند گفت. در اینجا به توصیه‌های فیزیوتراپیست‌ها برای کاهش درد اشاره می‌کنیم.
۱.سعی کنید ریشه‌ی درد را بیابید
تنها به این خاطر که یک نقطه از بدنتان درد می‌کند دلیل نمی‌شود که ریشه‌ی آن هم در همان ناحیه باشد. نکته‌ی مهم اینجاست که بتوان سایر عوامل مسبب این درد را سوای محل مورد نظر پیدا کرد. مثلا منقبض شدن ماهیچه‌ی ساق پا می‌تواند منجر به درد پاشنه پا شود و عدم انعطاف پذیری عضلات باسن می‌تواند به درد زانو بیانجامد.
۲.زبان خود را گاز بگیرید
منظورمان این نیست که ساکت شوید و چیزی نگویید، این روش عجیب می‌تواند باعث تسکین درد استخوانی-عضلانی شود. وقتی درد اذیتتان می‌کند، زبانتان را از دهان بیرون بیاورید، آن را شل کنید بعد به آرامی آن را گاز بگیرید. دفعه‌ی بعد، از انگشت شصت خود استفاده کرده تا بتوانید به طور مرتب بر روی ناحیه‌ی نرم زیر چانه خود ضربه بزنید. این تکنیک بر مبنای این اصل است که تحریک زیاد واکنش‌های مهم بدن باعث تولید درد شده و منجر به روی دادن مجدد الگوهای درد تا مدت‌ها بعد از تمام شدن عامل مسبب آن می‌شود. این تکنیک به این دلیل جواب می‌دهد که باعث سردرگمی عضلات شده و می‌تواند عضلات فک را که هنگام درد سفت و منقبض می‌شوند شل کند.
۳.تحرک داشته باشید
وقتی عضلاتتان سفت می‌شود، کار عادی این است که آن را ببندید تا حرکت نکند و از آسیب بیشتر پیشگیری شود. در آغاز این کار برای التیام درد بسیار مفید است، اما متوقف کردن تحرک عضلات برای مدت طولانی می‌تواند تأثیرات مضری به همراه داشته باشد. پس به خاطر داشته باشید که تحرک عضلات می‌تواند به نرم شدن مفاصل و قوی‌تر شدن آنها کمک کند.
۴.غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را فراموش نکنید
آنچه می‌خورید تأثیر مستقیمی بر افزایش درد یا کاهش التهاب آن در طول روز دارد. خوردن غذاهای ضدالتهاب مانند سبزیجات، ماهی، هندوانه، زغال اخته و گیلاس را در برنامه غذایی خود قرار دهید. 
منبع: medicaldaily

با جدیدترین روش درمانی در فیزیوتراپی نوتوان آشنا شوید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ