اشتباهات رایج پوست و مو که در باشگاه مرتکب می‌شوید

مهرناز زاوه
شکی نیست که ورزش کردن باعث افزایش جریان خون شما شده و پوست شما را براق‌تر خواهد کرد، اما این میان ممکن است اشتباهاتی هم مرتکب شوید که در اینجا به پاره‌ای از آنها اشاره می‌کنیم.

شکی نیست که ورزش کردن باعث افزایش جریان خون شما شده و پوست شما را براق‌تر خواهد کرد، اما این میان ممکن است اشتباهاتی هم مرتکب شوید که در اینجا به پاره‌ای از آنها اشاره می‌کنیم.
۱.اگر از کرم پودر استفاده کنید
کرم پودرهای ضخیم روغنی بدترین گزینه برای استفاده حین ورزش کردن هستند. این کرم پودرها می‌توانند باعث بسته شدن منافد چربی پوست و عرق در آن شوند که به مرور به بروز جوش و کهیر می‌انجامد. به جای آن، از یک مرطوب کننده‌ی ملایم یا ژل بدون روغن برای صورتتان پیش از ورزش استفاده کنید.
۲.اگر موهای خود را با کش محکم ببندید
وقتی موهای خود را خیلی بالا یا خیلی محکم می‌بندید، در انجام حرکات ورزشی که نیازمند دراز کشیدن است دچار مشکل خواهید شد. به جای این کار سعی کنید یک گیس کوچک درست کنید، آن را با توری ببندید یا حتی می‌توانید از یک دستمال سر استفاده کنید.
۳.اگر موهایتان را باز بگذارید
جوش‌ یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی مربوط به ورزش کردن است. بنابراین سعی کنید تا حد امکان موهایتان حین ورزش روی صورتتان نریزد. این کار باعث می‌شود زمانی که در حال ورزش هستید باکتری موجود در مو با پوستتان تماس پیدا نکند. برای اطمینان می‌توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید که تا حد امکان از خط رستنگاه مو فاصله داشته باشد. از وصل کردن یا آویختن هر نوع وسیله‌ی تزئینی به موها حین ورزش خودداری کنید.
۴.اگر هنگام ورزش صورتتان را لمس کنید
هنگام ورزش خصوصا وقتی از دستگاه‌های کاردیو استفاده می‌کنید یا دارید وزنه می‌زنید به هیچ وجه صورتتان را لمس نکنید. تجهیزات ورزشی آغشته به باکتری هستند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان دستتان با پوستتان در تماس نباشد.
منبع: health

اشتباهات رایج ورزشی آقایان در باشگاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ