چطور بهترین برس‌های آرایشی را انتخاب کنیم-قسمت اول

مهرناز زاوه
هر یک از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ملزومات متفاوتی بستگی دارد. اما برای پیدا کردن برس آرایشی مناسب از کجا باید شروع کنیم؟

امروزه صدها نوع لوازم آرایشی مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک نیز اشکال مختلفی دارند. مواد معدنی و پودر، کرم‌ها و محصولات مایع، موس و اسپری از جمله برس‌های رایج هستند. بسیاری از خانم‌ها سعی می‌کنند برس‌های آرایشی استاندارد قدیمی خود را با محصولات آرایشی امروزی مطابقت دهند؛ با این حال، حقیقت امر این است که هر یک از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ملزومات متفاوتی بستگی دارد. اما برای پیدا کردن برس آرایشی مناسب از کجا باید شروع کنیم؟
برس کانسیلر
خانم ها از برس‌های کانسیلر برای مخفی کردن زخم‌ها، لکه‌ها و معایب پوست استفاده می‌کنند. این برس‌ها شامل قلم مو، اسفنج و انواع دیگر هستند. از آنجایی که هیچ‌کس بهتر از تولید کننده، خصوصیات محصول خود را نمی‌شناسد، لوازمی که در بسته بندی محصول ارائه شده‌اند، بهترین گزینه ممکن خواهند بود.
به عنوان مثال، کانسیلرهای دابل فیس پروتکتور با یک اسفنج مخصوص عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از این اسفنج‌ها مقدار مشخصی از محصول مورد نظرتان را برداشته و روی صورت‌تان پخش کنید. برخی از کانسیلرها هم یک قلم موی مخصوص دارند که با ظرافت تمام کانسیلر را روی پوست حساس اطراف چشم‌ها پخش می‌کند.
اما اگر کانسیلر انتخابی شما فاقد لوازم جانبی باشد، چه می‌کنید؟ از چه وسیله‌ای برای استفاده از آن استفاده خواهید کرد؟ شما می‌توانید از انگشتان دست خود برای پخش کردن کانسیلر بر روی پوست استفاده کنید. اما اگر نمی‌خواهید از دستانتان کمک بگیرید، بهتر است از یک برس ظریف و ملایم استفاده کنید تا به پوستتان آسیبی نرسد.
برس فونداسیون
برس‌های فونداسیون هم مثل کانسیلر‌ها انواع مختلفی دارند که با محصولات خاص خود عرضه می‌شوند. نوع برسی که برای فونداسیون استفاده می‌شود، به محصول انتخابی شما بستگی دارد. بسیاری از فونداسیون‌های محبوب امروزی به همراه قلم مو یا برس مخصوص به خود عرضه می‌شوند. به عنوان مثال، برس‌های «کابوکی» دندانه‌های کوتاه و نرمی دارند و فونداسیون را به طور مساوی در سطح پوست پخش می‌کنند. با استفاده از این برس‌ها می‌توانید مقدار مشخصی از محصول را برداشته و روی پوست بمالید. این برس‌ها معمولا در بسته بندی فونداسیون قرار داده می‌شوند. از این رو، همیشه در دسترس هستند.
برس رژگونه
برس‌های رژگونه قدیمی اغلب نرم و بلند بودند و بافتی کرک مانند داشتند. طراحی این برس‌ها به گونه ای بود که مواد آرایشی را به طور کامل در سطح پوست پخش کنند تا گونه‌های شما طبیعی به نظر برسند. با این حال، امروزه برس‌های مختلفی به همراه رژگونه عرضه می‌شوند. انواع کرم‌ها، مایعات، موس، لکه‌برها، ژل، پودر و مواد معدنی، برس‌های مخصوص به خود را دارند. برس‌های امروزی برای سازگاری با محصولات جدید اندکی تغییر پیدا کرده‌اند. برس‌های زاویه‌دار می‌توانند مواد آرایشی را به طور مساوی در سطح پوست پخش کنند. موهای نرم و ضخیمی که در انتهای این برس‌ها وجود دارد، کمک می‌کند که مواد آرایشی بر روی گونه بنشینند. از سوی دیگر، برس‌های زاویه‌دار نازک باعث می‌شوند که مواد آرایشی روی استخوان گونه پخش شوند.

برس خط چشم
برای کشیدن خط چشم بهتر است از یک برس جداگانه استفاده کنید. دو نوع برس برای خط چشم خوب است: برس‌‌های زاویه‌دار، نازک و مسطح که اغلب برای کشیدن خط چشم های خشک یا مداد استفاده می‌شوند و دیگری، برس‌های مو بلند که برای ترکیب مواد آرایشی بر روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از خط چشم‌های کرِمی به همراه ابزار مخصوص به خود عرضه می‌شوند. برخی از این برس‌ها زاویه‌دار و ضخیم هستند و برخی دیگر موهای نرم دارند تا سایه چشم را به طور کامل در یک حرکت رفت و برگشتی روی صورت پخش کنند.
منبع: thebeautybiz

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ