عکس آزاردهنده از تولد در جهنم

faateme1366
رسانه های بین المللی به تصویر آزاردهنده نوزادی که مادرش مجبور شد او را در آب باران مقابل چادر اردوگاه آوارگان در مرز یونان-مقدونیه استحمام کند واکنش نشان دادند.

در این عکس تکان دهنده که در اردوگاه آوارگان ایدومنی در نزدیکی مرز یونان و مقدونیه گرفته شده نوزادی 20 روزه دیده می شود که مادرش او را بیرون از چادر آورده و به کمک مردی دیگر در آب های غیربهداشتی و گل آلود حاصل از باران چند روز گذشته حمام می کند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی با عنوان «تولد نوزادی در جهنم» در خصوص این عکس آزاردهنده نوشت: این لحظه ای شوکه کننده است که مادری آواره مجبور شود طفلش را پس از تولد در گودالی پر از آب در روستای مرزی ایدومنی بشوید.

ایکر پاستور، عکاس این تصویر به «میل آنلاین» گفت: «این عکس روز یکشنبه، 6 مارس گرفته شد … خانواده این نوزاد در چادری در نزدیکی گذرگاه مرزی یونان-مقدونیه زندگی می کنند. این لحظه خیلی سریع اتفاق افتاد. باور کنید خیلی سریع

این اردوگاه طی چند روز قبل از گرفته شدن عکس با بارش باران شدید روبرو بوده و حتی روشن کردن آتش هم برای آوارگان مشکل بوده است.

روزنامه گاردین نیز در مقاله ای به طور مفصل به تصویر تکان دهنده استحمام این نوزاد تازه متولد شده پرداخته و به نقل از یکی از پرستاران مؤسسه خیریه «پزشکان بین المللی» نوشته: وضعیت اردوگاه آوارگان در مرز مقدونیه اسفناک است. شرایط در این اردوگاه واقعاً وحشتناک است و ما هنوز شاهد شیوع بیماری خاصی در اینجا نبوده ایم، ولی کودکان در مقابل بیماری های مختلف آسیب پذیرند.

به گزارش گاردین، تصویر آزاردهنده استحمام این نوزاد در آب های کثیف باران، وزیر مهاجران یونان را نیز به واکنش وا داشت. او پس از انتشار این عکس، وعده داد آوارگان را ظرف یک هفته از این اردوگاه نامناسب در مقدونیه به جایی دیگر منتقل خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، یونان تا کنون ده ها نفر از این آوارگان را به کشورهای خود بازگردانده است؛ این کشور مدعی است که این آوارگان از پاکستان و شمال آفریقا بدانجا رفته اند و بر اساس قوانین بین المللی دارای شرایط پذیرش نیستند.

گفته می شود مادر این نوزاد جزو چهارده هزار آواره ای است که اروپا مرزهای خود را به روی آنها بسته و آنها را در شرایط دشوار گرفتار ساخته است. طی هفته گذشته بیش از 70 کودک در اثر ابتلا به تب و اسهال در مراکز درمانی بستری شدند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ